تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

حمله با آچار 5 دلار...
 

حمله با آچار 5 دلاری!

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

مهم نیست امنیت بیتکوین و رمزارزهای خود را چطور رعایت می کنید، حتی اگر از یک کیف پول سخت افزاری معتبر استفاده می کنید و کلمات بازیابی خود را در امن ترین گاوصندوق نگهداری می کنید ممکن است فقط با یک حمله با آچار 5 دلاری همه چیز را از دست بدهید! اما چطور در مقابل آن از خودتان و دارایی تان محافظت کنید؟

منظور از حمله با آچار 5 دلاری چیست؟

اگر اشخاص نادرستی بدانند شما مقدار چشمگیری بیتکوین یا انواع دیگر کریپتوکارنسی دارید می توانند بطور مستقیم به شما حمله فیزیکی کنند! ( اینجا را ببینید: فهرستی از حمله های فیزیکی به دارندگان بیتکوین ) یا ممکن است به روش های دیگری مانند استفاده از اسلحه گرم یا سرد و حتی آسیب زدن با ابزار ساده ای مانند چاقوی آشپزخانه یا یک آچار 5 دلاری شما را تهدید کنند تا کلید های خصوصی و کلمات بازیابی و یا حتی ارزهای خود را برای آنها ارسال کنید! مهم نیست سیستم های کامپیوتری و والت های شما چقدر ایمنی دارند! هیچ آنتی ویروس و فایروالی شما و دارایی تان را در مقابل چنین حمله ای محافظت نمی کند!

 

اما برای محافظت در مقابل چنین خطراتی چه باید کرد؟

 

  • اطلاعات خود را محرمانه نگهدارید: حتی اگر لاتاری هم برنده مبلغ کلانی شدید به کسی نگویید! شما می توانید در مورد ارزها با دوستان خود صحبت کنید اما هرگز فاش نکنید که چه مقدار سرمایه در این بخش دارید، چقدر از فلان ترید سود گرفته اید یا چقدر ایردراپ دریافت کردید و...! اگر اطلاعات حساس شما به گوش افراد نامناسب برسد ممکن است دچار مشکل شوید! فخر فروشی با دارایی کریپتو فقط شما یا اطرافیان تان را در معرض خطر بی دلیل قرار می دهد.

 

  • استفاده از امکانات حریم خصوصی بیتکوین: بیتکوین راهکار های خوبی دارد که می تواند جلوی فاش شدن میزان کل دارایی شما را بگیرد. آنها را بیاموزید و از روش های مشابه آنها روی دیگر ارزها نیز استفاده کنید.

 

  • جلب توجه نکنید: برچسب بیتکوین روی ماشین شما و laptop شما یا حتی بشقاب با طرح بیتکوین خطر ساز است! اگر شما برای یک شرکت در زمینه کریپتو یا مثلا صرافی کار می کنید پوشیدن تیشرت طرح بیتکوین یا استفاده از برچسب ها اصلا اشکالی ندارد و خیلی هم باحال است چون شما را به عنوان کسی که شغلش با این رشته مرتبط است می شناسند. اما اگر به عنوان یک سرمایه گذار و علاقمند از این چیزها استفاده می کنید خودتان را به عنوان یک هدف در معرض شناسایی قرار می دهید و ممکن است توسط خلافکاران تحت نظر و تعقیب واقع شوید.

 

  • امنیت منزل را بالا ببرید: مهم نیست اصلا رمزارز دارید یا نه، خانه باید امن باشد! این امنیت بسیار مهم و در اولویت باید باشد. قفل های مناسب داشته باشید و از بسته بودن آنها مطمئن باشید. اگر نگهبان یا حتی یک سگ وفادار داشته باشید هم کمک می کند. استفاده از دزدگیر و دوربین های مداربسته نیز بسیار مفید است. خیلی در این مورد ریز نمی شوم چون اطلاعات بسیار در مورد ایمنی منازل در سطح اینترنت می توانید پیدا کنید.

 

  • هنرهای رزمی بیاموزید: آموختن ورزشهای رزمی دفاع شخصی ( Muay Thai یا Jiu-Jitsu ) خیلی عالی است و شما را در هر درگیری خیابانی یا غیره که پیش بیاید می تواند برنده کند! در برخی کشورها استفاده از اسپری فلفل و... نیز مجاز و کمک کننده است.

 

  • یک کیف پول ساختگی داشته باشید: اگر شما بیش از 100 هزار دلار کریپتو دارید حتما توانایی دارید که یک کیف پول سخت افزاری دیگر با چند 100 دلار داشته باشید ( می توانید روی یک کیف پول لجر از چنین امکانی استفاده کنید: امنیت بیشتر در کیف پول لجر ) و اگر مورد چنین حمله ای قرار گرفتید می توانید از خیر آن مقدار کم بگذرید و آن را به سارقان تحویل بدهید. اگر بتوانید سارق را با این روش فریب بدهید برنده هستید! درسته که باز هم مقداری پول از دست داده اید اما فقط درصد ناچیزی از دارایی شما بوده. البته این راهکار باید آخرین مرحله مبارزه شما باشد چون ممکن است سارق فریب شما را نخورد و با فشار بیشتر به شما بتواند به هدف خود برسد.

 

پس بدانید که هرچقدر برای امنیت دارایی خود در فضای اینترنت و آنلاین مراقبت می کنید باید برای حفاظت از شخص خود نیز برنامه داشته باشید. هر چقدر امنیت دارایی خود را تامین کرده باشید باز هم ضعیف ترین حلقه زنجیر در مسیر دستیابی به دارایی شما، خود شما هستید! با رعایت موارد فوق تا حدود زیادی می توانید از چنین حمله هایی در امان باشید.

 

منبع


   
نقل‌قول
    سبد خرید