تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

ساختن کیف پول آفلاین بیتکوین

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

برخی افراد تمایل دارند که یک کیف پول بیتکوین کاملا امن و آفلاین داشته باشند و حتی به کیف پول سخت افزاری هم برای نگهداری سرمایه خود اعتماد کامل ندارند. در ادامه می خواهم برای این افراد بنویسم که چگونه می توانند چنین کیف پولی برای خود ایجاد کنند.

برای انجام این کار شما به یک گوشی موبایل اضافه نیاز دارید که لازم نیست گوشی خیلی گران و پیشرفته ای باشد فقط ورژن اندروید آن خیلی قدیمی نباشد! این گوشی فقط یکبار به اینترنت وصل می شود که برای دانلود اپلیکیشن Blue Wallet می باشد. بلووالت کیف پول امن و مناسبی برای رسیدن به هدف ما می باشد. بعد از نصب بلووالت دیگر باید گوشی را کاملا آفلاین کنید و هرگز از طریق wifi یا sim card و... به اینترنت متصل نکنید. البته اصلا نیازی به sim card هم در این گوشی نیست!

شما یک گوشی مناسب برای کارهای روزمره خود نیز حتما دارید که فعالیت های اینترنتی و آنلاین خود را هر روز در آن انجام می دهید. بایستی BlueWallet را روی آن هم نصب کنید که دلیل آن را در ادامه توضیح می دهم.

در گوشی که قرار است کاملا Offline باشد حتما اینترنت را قطع کنید، سپس اپلیکیشن کیف پول بلووالت را اجرا کنید و نسبت به ایجاد یک کیف پول Bitcoin اقدام کنید. 12 کلمه بازیابی کیف پول ایجاد شده را حتما یاداشت کنید و در حفاظت از آن با امنیت کامل کوشا باشید. بله، کیف پول بلووالت زمانی که به اینترنت هم متصل نباشید برای شما Wallet می سازد و 12 کلمه Seed را به شما می دهد و کلیدهای خصوصی و آدرس های عمومی را هم تولید و نگهداری می کند. حالا شما یک کیف پول بیتکوینی آفلاین دارید که چون هیچگاه به اینترنت وصل نمی کنید حتی موجودی و تراکنش شما در شبکه را نشان نمی دهد. این کیف پول در گوشی آفلاین صرفا برای امضای تراکنش های آنلاینی که شما در گوشی آنلاین و روزمره خود ایجاد خواهید کرد استفاده خواهد شد.

در مرحله بعد باید این کیف پول ساخته شده را بصورت Watch-Only روی گوشی آنلاین و روزمره خود import کنید. در کیف پول Watch-Only شما قادر هستید موجودی و تراکنش های والت خود را مشاهده نمایید بدون اینکه نیازی به کلیدهای خصوصی خود داشته باشید. برای این منظور در کیف پول آفلاین خود منوی سه نقطه ای بالای صفحه را بزنید و گزینه Show Wallet XPUB را کلیک کنید که نتیجه آن نمایش یک QR-Code می باشد. حالا در گوشی آنلاین خود بجای ساختن کیف پول جدید، در مرحله ساختن کیف پول جدید گزینه Import Wallet را بزنید که به شما امکان Scan or import a file را می دهد و در این مرحله باید QR-Code مربوط به XPUB نمایش داده شده روی گوشی آفلاین را اسکن کنید. بدین ترتیب برای شما یک Imported Watch-Only Wallet روی گوشی آنلاین ایجاد می شود. 

تا این مرحله شما یک کیف پول بیتکوین ساخته اید که کلیدهای خصوصی آن روی گوشی آفلاین شماست و کلمات Seed آن را هم یاداشت کرده اید و در جای امنی نگهداری می کنید. همچنین همین کیف پول را بصورت Watch-Only روی گوشی آنلاین خود دارید.

نکته اینجاست که برای دریافت بیتکوین از دیگران نیازی به کیف پول آفلاین و کلیدهای خصوصی خود ندارید، پس هر زمان قصد دریافت بیتکوین داشتید در همان گوشی آنلاین و روزمره خود کافیست دکمه Receive را کلیک کنید تا به شما آدرس دریافت بیتکوین را نشان دهد و این آدرس را به فرستنده بدهید که برای شما ارسال را انجام دهد. اما هر زمان بخواهید برای دیگران بیتکوین ارسال کنید به امضای تراکنش توسط کلیدهای خصوصی خود نیاز دارید که بایستی روی گوشی آفلاین انجام شود. اما چگونه!؟

به عنوان مثال قصد دارید برای یکی از دوستان خود یا یک صرافی و... بیتکوین ارسال کنید، مراحل انجام کار بدین ترتیب است:

  • در کیف پول آنلاین خود دکمه Send را بزنید.
  • مقدار بیتکوین، آدرس مقصد و میزان Fee تراکنش را تعیین کنید و دکمه Next را کلیک کنید.
  • یک QR-Code متحرک به شما نمایش داده می شود که آن را تا تکمیل مراحل بعدی باز نگهدارید.
  • در کیف پول آفلاین خود دکمه Send را بزنید.
  • در صفحه Send از منوی سه نقطه ای بالای صفحه، گزینه Sign a transaction را بزنید.
  • گوشی به حالت دوربین می رود و حالا باید QR-Code نمایش داده شده روی گوشی آنلاین را با گوشی آفلاین اسکن کنید.
  • بعد از تکمیل این Scan تراکنش در گوشی آفلاین امضاء می شود و نتیجه بصورت یک QR-Code جدید روی گوشی آفلاین به شما نمایش داده می شود.
  • حالا در گوشی آنلاین به عقب برگردید و دوباره دکمه Send را بزنید.
  • از منوی سه نقطه ای بالای صفحه، گزینه Import Transaction (QR) را بزنید و بعد تصویر QR-Code مربوط به تراکنش امضاء شده در گوشی آفلاین را اسکن کنید.
  • تراکنش شما روی کیف پول Watch-Only ساخته شد و روی کیف پول Offline امضاء شد و سپس توسط کیف پول Watch-Only و آنلاین شما به شبکه بلاکچین بیتکوین ارسال شد!

   
نقل‌قول
    سبد خرید