تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

از هک شدن این 500 ا...
 

از هک شدن این 500 اتریوم چه باید آموخت؟

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

این دوست خارجی مون که دارایی اش در والت Metamask بوده سرقت شده و چیزی بین 300 تا 500 اتریوم از دست داده، در این رشته توییت فهرستی از ارزها و NFT ها و... که داشته را نوشته و در مورد چگونگی این هک فقط حدس و گمان هایی زده:

 

https://twitter.com/0xflim/status/1459673602874249216?s=20

 

اما چیزی که برداشت میشه از نوشته هاشون این هست که قبلا از کیف پول سخت افزاری استفاده می کرده ولی خسته شده و متاسفانه برای راحتی آن را کنار گذاشته و تمام دارایی را روی 2 والت متامسک نگهداری می کرده! به گفته خودش این والت ها را روی چند سیستم نصب و فعال داشته و بعضی از این کامپیوتر ها بصورت دائم یعنی 24 ساعته روشن بوده اند! تازه شانس آورده که دارایی اش روی Arbitrum از چشم سارق دور مانده و توانسته به یک کیف پول جدید منتقل کنه!

ظاهرا متوجه شده اند که مقدار زیادی از ارزهاشون توسط سایت fixed float اکسچنج شده و دیگه قابل ردیابی هم نیست! مقادیر دیگری هم از swap داخلی متامسک چنج شده! و به این نکته رسیده که احتمالا هکر از طریق Remote Desktop به یکی از کامپیوترهاش دسترسی داشته!

ممکنه بتونه روی NFT ها کاری مثل ممنوع المعامله شدن بکنه ولی باز هم به دارایی اش نخواهد رسید و برای همین ساعت ها در آغوش نامزدش گریه کرده! در نهایت توصیه کردند که از والت سخت افزاری استفاده کنید، دیوایس های مورد استفاده را محدود کنید، پسورد های سخت را در ذهن حفظ کنید و امنیت را بسیار جدی بگیرید!

در کامنت ها هم یک نفر نوشته بود که به اطرافیانتان هم مشکوک باشید چون مثلا کسی بوده که یک نفر برای نگهداری از سگ شان به خانه اش می آمده و کلمات Seed را وقتی آنجا بوده پیدا کرده و دارایی صاحبخانه را سرقت کرده!


   
نقل‌قول
    سبد خرید