تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

[حل شده] چگونگی تغییر شبکە ارز دیجیتال

  

2
شروع کننده موضوع

باسلام خدمت شما وتمام همکارانتان سوالی از خدمت شما داشتم :

بندە تعدادی ارز دیجیتال شیبا بر بستر بایننس خریداری کردەام ( بخاطر کارمزد پایین شبکه بایننس ) و اینطور که شنیده ام ظاهرا گردانندگان ارز شیبا گفته اند شیباهایی که بربستر اتریوم نیستند را قبول ندارند آیا این خبر صحت دارد ؟ وبرای ازبین نرفتن آنها و متضرر نشدن چه راهکاری پیشنهاد میکنید؟چگونه میتوانم شبکه آنها رابه اتریوم تغییر دهم؟

درکیف پول تراست ولتم نام شیبا وتعدادی از ارزهایم تغییر کرده اند علت چیست ؟

باتشکر از شما

1 پاسخ
2

شیبا و خیلی توکن های دیگر که بر بستر شبکه های صرافی ها مثل بایننس BSC یا کوکوین KCC توسط این صرافی ها وجود دارند برای راحتی کاربران و کاهش کارمزد ها توسط این صرافی ها ایجاد شده اند. در اصل توسعه دهنده های شیبا آن را روی بلاکچین اتریوم ایجاد کرده اند و با توکن های معادل آن روی شبکه های دیگر کاری ندارند. اما این به معنای بی ارزش شدن ارز شما روی شبکه بایننس اسمارت چین یا BSC نیست و بایننس موظف است که آن را معادل قیمت اصلی شیبا از شما خریداری کند.

یعنی اعتبار ارزی که روی BSC توسط بایننس Peg یا معادل سازی شده به عهده بایننس است که برابر با ارز اصلی باشد. اگر بایننس خدای نکرده قصد کلاهبرداری داشته باشد می تواند آن توکن روی شبکه خودش را نابود کند و دست شما به جایی بند نخواهد بود! علت تغییر نام در تراست والت به Binance-Peg shiba inu هم دقیقا همین است که شما را متوجه همین داستان کند.

اگر هم بخواهید آن را به شبکه اتریوم تبدیل کنید راهش این است که موجودیتان را روی یک صرافی که از شما شیبا روی شبکه BEP20 قبول می کند ارسال کنید ( دقت کنید مثلا Kucoin این امکان را ندارد ) و از آن بر روی شبکه ERC20 خارج کنید که fee بالایی دارد. 

    سبد خرید