تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

[حل شده] مقداری ریپل مشکوک برام واریز شده خطرناک نیست؟

  

1
شروع کننده موضوع

یه ولت trust دارم که قبلا داخلش xrp داشتم فروختم الان ارزهای دیگه دارم داخلش

امروز دیدم 10 تا ریپل برام رسیده هرچی گشتم نفهمدیم از کجا آمده مشکوکه قضیه نکنه بخوان ولتم رو هک کنن؟ چکار کنم؟

1 پاسخ
2

سلام، هیچ مشکلی نیست و اون مقدار 10 xrp متعلق به خودتان است و نیازی به نگرانی از این بابت نیست. اما قضیه چیه؟

 

قضیه این است که برای فعالسازی والت های ریپل، مقدار 20 عدد ریپل یا XRP در کیف پول شما قفل می شد، یعنی اگر اولین بار شما 1000 عدد خریده بودید داخل تراست والت موجودی شما 980 عدد نمایش داده می شد که حتما می دانید دلیل آن قفل شدن 20 ریپل جهت فعال شدن آدرس شما بوده. بعضی دیگه از کیف پول ها هم موجودی شما را همان 1000 عدد نمایش می دادند اما شما باز هم فقط 980 عدد را می توانستید خرج کنید و 20 عدد در والت شما قفل بود و اگر والت را خالی می کردید همیشه موجودی 20 باقی می ماند.

حالا چی شده؟ هیچی! فقط شرکت ریپل هزینه فعالسازی والت ها را به 10 عدد xrp کاهش داده و برای کسانی که قبلا 20 عدد بابت فعالسازی مسدودی داشتند 10 عددش آزاد شده که شما این 10 عدد را در کیف پول تراست والت دارید مشاهده می کنید و می توانید بفروشید و ...

خیلی ها هم در کیف پولهای بلااستفاده شان هنوز موجودی 20 عدد را مشاهده می کنند و احتمالا خبر ندارند 10 عدد از اونها آزاد شده و می توانند ازش استفاده کنند. بابت آزاد شدن این 10 عدد هم حق دارید مشکوک شده باشید چون هیچ تراکنشی اتفاق نیفتاده که منبع آن را متوجه شوید.

ایول آقا مرسی از توضیح خوب و کامل. چند شب پیش تو کلابهاوس همه من رو ترسوندن که این ها حمله و اتک زدن و ازش استفاده نکنم و خلاصه هیچی حالیشون نبود

ممنون از سوال خوب شما بیژن جان، امیدوارم بتوانیم آرام آرام این سایت را به مرجعی کامل و مناسب برای کامیونیتی کریپتو تبدیل کنیم و بتوانیم از حضور افراد حرفه ای و خبره بهره مند شویم.

    سبد خرید