تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

[حل شده] ساخت و فروش NFT

  

1
شروع کننده موضوع

سلام خدمت دوستان عزیز اگه کسی تجربه ساخت و فروش NFT رو داره ممنون میشم راهنماییم کنه؟ ایا عکس هایی و نقاشی های که تو اینترنت و اینستاگرام هست رو میشه به NFT تبدیل کرد؟

سلام وقت‌بخیر، بله بنده یک اثر رو تونستم توی opensea به فروش برسونم. مهمترین چیز توی NFT مارکتینگه، ساخت و ایجاد هنر و در ادامه NFT مقدمه باید درنظر بگیرید چرا؟ چون بهترین بودن شما مثلا در نقاشی یا هنر دیجیتال ملاک نیست! خیلی از بزرگان این داستان رو میشناسم که وارد NFT شدن و هیچ فروشی نداشتن! خیلی از تازه‌کارهارو هم میشناسم که با فهمیدن و شناختن این فضا به سودهای هنگفت رسیدن. خلاصه بخوام بگم ابتدا باید NFT و مخاطبان NFT رو بشناسید، یک تارگت مشتری قرار بدید و تلاش کنید و تلاش کنید. فعالیت مستمر توی کامیونیتی NFT هم خیلی مهمه یعنی خیلی ها! افرادی هستن حتی میرن آثار افراد مهم توی این فضا رو می‌خرن تا در ادامه و مشهور شدن آثار خودشون رو ارایه کنند. البته مراقب باشید چون پلتفرم ها و مارکت‌پلیس های خارجی شروع کردن به محدود کردن کاربرای ایرانی بخاطر بحث تحریم مثل اوپنسی.
پلتفرم های ایرانی هم شروع بکار کردن که من فقط توی یکیشون به نام انفتینو https://nftno.io خرید زدم که خوب بوده چون تونستم یه کار از یه مجموعه که توی اوپن‌سی رو دیده بودم توی nftno بخرم!
در آخر به دوستان توصیه میکنم دست روی دست نزارن و هرچه سریع‌تر با ماهیت NFT و مارکتینگ این فضا آشنا بشن، قبل از اینکه بخواید به اخبار که میگه فلانی تونست فلان میلیون دلار از ساخت و فروش NFT سود کنه توجه کنید، ببینید اون فرد چطور تونسته NFT خودش یا مجموعه NFT خودش رو بفروش بزاره! این مهمترین چیزه.
با سپاس از وقتتون، موفق و پرسود باشید

سلام دیدن این ویدیو میتونه براتون مفید باشه https://mitrarank.ir/go/659d4038e2bc495786

3 پاسخ
1

سلام، 

هر چیزی را می توان NFT کرد ولی مسئله اینه آیا میشه فروخت؟

البته اینکه هر عکسی از اینترنت پیدا کنید nft کنید با اینکه شدنی است اما اصلا روی فروش آن حساب نکنید! شما اگر عکاس باشی و به عنوان یک هنرمند در این رشته شناخته شده باشی امکانش هست که عکسی که هنر خودت است را بصورت NFT بفروشید. اگر شما خواننده باشی، آهنگ ساز باشی، نقاش باشی، طراحی دیجیتال آرت باشی و... می تونی روی فروش آثار هنری خودت حساب کنی!

اما باز هم مهمترین چیز این است که شناخته شده باشید و خریدارها که می خواهند پول پرداخت کنند پروفایل های آنلاین شما مثل توئیتر و اینستاگرام شما را بررسی می کنند که ببینند واقعا برای کار یک هنرمند پول می دهند یا خیر!

قبل از هر چیز، شما خودت را بگذار جای خریدارها و ببین خودت اثری که می خواهی nft کنی حاضری بخری؟ به چه دلیل؟

بحث یک سری از NFT ها مثل CryptoPunks یا BoredApes و غیره که فروش های میلیون دلاری دارند کاملا متفاوت است که اسمارت کانترکت های خاص دارند و در ازای خرید آنها ممکن است خدماتی در برخی سایت های کلاب آنها به شما ارائه شود. خیلی مواردشان هم فقط جهت پولشویی جابجا می شوند.

1

آیا ما به عنوان یک ایرانی میتونیم کالکشن های nft رو در لانچ‌پد های خارجی ارائه بدیم؟

 

بله تا حالا که مشکلی نبوده و سایت هایی مثل opensea و ... فعلا اصلا سیستم kyc ندارند.

0

سلام دوستان. من از یه بازی nft محور، چند تایی nft گرفتم. ولی نمیتونم تو اوپن سی اضافه ش کنم و بفروشمش.کسی هست که بتونه راهنماییم کنه؟

باید ببینید در راهنمای بازی و ... کدام مارکت nft معرفی شده که از آن استفاده کنید.

    سبد خرید