تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

روز اثبات کلیدها چی...
 

روز اثبات کلیدها چیست و چرا مهم است؟

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

اثبات کلید (Proof of Keys) حرکتی است که در سال 2019 توسط تریس مایر سرمایه گذار شناخته شده رمزارزها از طریق توئیتر پیشنهاد و آغاز شد. در روز پنجشنبه سوم ژانویه 2019 جمع بزرگی از تریدرها موافقت کردند که دارایی های خود را از حساب های خود در سایت های صرافی های مختلف مانند بایننس و کوین بیس و ... خارج کنند و به کیف پول های مستقل خود که کنترل کلید اختصاصی آن را در دست دارند منتقل کنند.

 

چرا سوم ژانویه؟

سوم ژانویه 2019 مصادف بود با دهمین سالگرد آغاز استخراج اولین بلاک بیتکوین ( جنسیس بلاک ). فعالان جامعه بلاکچین و رمزارزها تصمیم گرفتند حرکت اثبات کلید بصورت یک رسم سالانه برگزار شود و چه تاریخی بهتر و به یاد ماندنی تر از سالگرد تولد زنجیره بلوکی بیتکوین!

 

هدف از "اثبات کلید" چیست؟

جمله ای که تریس مایر در توئیت خود نوشت "Not your keys; not your bitcoin" به معنای آن بود که اگر شما کنترل کلید اختصاصی خود را ندارید انگار که هیچ بیتکوینی ندارید. رمزارزهایی که در حساب های صرافی ها نگهداری می کنید از نظر فنی در اختیار صرافی می باشند و آن شرکت به شما معادل آن را بدهکار است. صرافی اختیار کامل دارد که با رمزارزهای شما هر طور مایل باشد فعالیت و سرمایه گذاری کند. همچنین ریسک هک شدن اطلاعات صرافی ها نیز بسیار زیاد است و در سالهای گذشته اتفاقات ناگواری روی داده است.

 

انجام حرکت اثبات کلید توسط معامله گران و سرمایه گذاران نتایج زیر را به همراه خواهد داشت:

  • سرمایه گذاران مجبور خواهند شد با نصب و راه اندازی کیف پول های مختلف و نکات امنیتی آنها و آشنا شوند، در مورد انواع کیف پول‌های مختلف مطالعه کنند و استفاده از آن‌ها را یاد بگیرند و به شکل واقعی از آن‌ها بهره ببرند. این کار همچنین یک یادآوری برای چگونگی انجام انتقال سرمایه ارزشمند در شبکه بلاک چین غیر متمرکز است.
  • به معامله گران یادآوری می کند که شما فقط زمانی مالک دارایی خود می باشید که کلید خصوصی آن را در اختیار دارید. رها کردن ارزهای دیجیتالی خود روی یک صرافی به این معنی است که این سرمایه گذاران هیچ کنترلی روی سرمایه خود ندارند.
  • اعتبار صرافی ها بررسی می شود و صرافی های مشکوک و ضعیف که توان بازگرداندن دارایی افراد را ندارند شناسایی می شوند. سیستم های مالی و بانکها و صرافی ها با سرمایه گذاری های مختلف یا دادن وام های بسیار ممکن است در حال ورشکستگی باشند که روز اثبات کلید می تواند اعتبار صرافی های رمزارزی را مورد سنجش قرار دهد.
  • روز اثبات کلید‌ها راهی برای جشن گرفتن اولین بلوک استخراج شده از شبکه بلاک چین است. این بلوک به عنوان بلوک جنسیس یا بلوک پیدایش Genesis Block) ) نام گذاری شده است. این بلوک حاوی اولین تراکنش بیت کوین است که در آن ساتوشی ناکوموتو، ۵۰ بیت کوین به هارولد فینی (Harold Finney) ارسال کرد.

 

چرا باید به "اثبات کلید" اهمیت دهید؟

ایدئولوژی Proof of Keys یادآور هدف اصلی بیتکوین است: رهایی از بانکها و واسطه ها و کنترل کننده ها از جمله شرکت های اکسچنج. تاریخچه بیتکوین و رمزارزها بخوبی نشان می دهد که صرافی ها مکان مناسبی برای ذخیره داریی ما نمی باشند. به عنوان مثال در سال 2014 هک شدن صرافی Mt. Gox بیش از 400 میلیون دلار به مشتریان آن ضرر وارد کرد. اگر علاقمند باشید می توانید در مورد هک صرافی ها و یا کلاهبرداری های انجام شده توسط صرافی های نامعتبر کمی جستجو نمایید.

 

آیا باید در "اثبات کلید" مشارکت کنیم؟

بله! پاسخی کوتاه و ساده که برای شما هیچ هزینه ای جز یک کارمزد انتقال نخواهد داشت اما نکات بسیاری در مورد کیف پول ها و بروزرسانی آنها و انتقال ارزها و اعتبار صرافی ها خواهید آموخت که ارزش بسیار بیشتری دارد. همانطور که صنعت بلاک چین روز به روز بزرگ‌تر می‌شود، رویداد‌هایی مانند روز اثبات کلید‌ها نه تنها در زمینه آموزش موارد مختلف و مرتبط با ارزهای دیجیتال کمک شایانی می‌کند، همچنین اهمیت یادگیری ایجاد امنیت و مالکیت را در سرمایه گذاران رشد می‌دهد.


   
نقل‌قول
    سبد خرید