تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

بکاپ گرفتن از Googl...
 

بکاپ گرفتن از Google Authenticator

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

به خیلی از افراد برخورد کرده ام که به دلایلی مثل خرابی گوشی یا سرقت گوشی و... دیگر به کدهای گوگل آتنتیکیتور خودشان دسترسی ندارد و با مشکلات فراوانی در سایت ها و والت های مختلف مواجه شده اند.

این افراد اغلب هنگام راه اندازی و تنظیم کردن 2FA بی خیال بکاپ گرفتن از کد بازیابی ارائه شده در وب سایت یا اپلیکیشن مورد نظر شده اند و آن را به بعد موکول کرده اند که البته بعد هم آن را بی اهمیت قلمداد یا بطور کلی فراموش کرده اند و حالا که با مشکل مواجه شده اند کاری از دستشان بر نمی آید. برای برخی سایت ها می توان از پشتیبانی درخواست Reset و غیرفعال کردن داد اما برخی سایت های خارجی مثل صرافی ها یا استخرهای ماینینگ برای این کار، مشتری را مجبور به احراز هویت می کنند که باز برای ما ایرانی ها دردسر جدیدی ایجاد می شود! برخی جاها مثل بعضی از والت ها هم اصلا ممکن است راهی برای بازیابی و reset کردن نباشد!

پس قبل از هر چیزی به فکر تهیه بکاپ از اکانت های Google Authenticator خود باشید. در وهله اول هنگام فعال سازی 2FA برای هر سایت یا اپلیکیشنی کد امنیتی بکاپ یا Qr-Code آن را یادداشت کنید و جایی ذخیره کنید. امنیت این ذخیره سازی هم خیلی مهم است و مانند حفظ امنیت کلمات بازیابی یا Seed کیف پول، باید از این موارد هم محافظت کنید.

اما اگر هنگام فعالسازی بکاپ نگرفته اید نگران نباشید، البته سایت ها و اپ ها معمولا همان کد بکاپ را به شما دیگر نمایش نمی دهند و باید برای دریافت یک کد جدید اقدام کنید و از ابتدا آن را در اپلیکیشن Google Authenticator گوشی خود تنظیم کنید که حوصله و وقت و دقت زیادی نیاز دارد! اما راه حل بهتری هم هست که قبلا نبود!

خوشبختانه اپلیکیشن Google Authenticator در نسخه های جدید امکان Transfer Accounts را فراهم کرده که از طریق بخش Export Accounts با توجه به تعداد اکانت هایی که دارید یک یا دو عدد QR-Code به عنوان بکاپ به شما می دهد. می توانید این تصاویر را ذخیره کنید ( البته اپلیکیشن اجازه اسکرین شات نمی دهد ) ولی می توانید با گوشی دیگری عکس بگیرید و به عنوان بکاپ از این تصاویر QR-Code بعد ها در مرحله Import accounts استفاده کنید. حتما این تصاویر را print کنید یا روی گوشی دیگری که از امنیت آن مطمئن هستید نگهداری کنید.


   
نقل‌قول
    سبد خرید