تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

از مشارکت در کانال ...
 

از مشارکت در کانال های پامپ پرهیز کنید

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

یکسری اساتید یا حتی خارجی ها هستند که‌ کانال vip راه انداخته اند ( یا حتی گروه و کانال رایگان چون سود آنها از جای دیگری تامین می شود ) و‌ در اون برنامه میگذارند که سر یک ساعتی یک ارزی مثلا در بایننس معرفی می کنیم قرار هست‌ اون ساعت پامپ بشه یا پامپ بکنیم و مثلا همه تا سر ساعت 8 شب منتظر معرفی ارز هستند. راس ساعت 8 اعلام می کنند مثلا ارز ez/btc را در بایننس بخرید و‌ همه هم میخرند و‌ میبینند قیمت هم ظرف کمتر از یک دقیقه پامپ میشود مثلا از 0.00005 میرود تا 0.00014 و 3 برابر سود میدهد و در دقایق بعد هم سریعا دامپ‌ میشه و حتی شاید به کمتر از 0.00005 اولیه برسد! نمودار همین EZ/BTC را نگاهی بیاندازید!

یک عده که سریع تر توانستند راس ساعت 8 چارت اون ارز را باز کنند و‌ خرید بزنند حدود قیمت 0.00005 تا مثلا 0.00008 احتمالا سود می کنند به شرطی که زرنگ باشند و آماده فروش، اگر کمی طمع کنند و ‌وقت تلف کنند اونها هم در برگشت سریع قیمت ضرر خواهند کرد. اما اکثر افراد تا بخواهند بجنبند قیمت خریدشان شده 0.00010 تا 0.00012 اما چون حرکت هیجانی رو دیده اند میخواهند که جا نمانده و همان بالا خرید می کنند، اینها ضرر کننده های اصلی هستند که در نهایت پول شان کمتر از نصف میشود!

در این میان صاحب کانال برنده اصلی است! چون قبل از اعلام نام ارز، مقدار زیادی از همان ارز روی کف قیمت خرید کرده و حتی سفارشات فروش خودش را در قیمتهای مختلف و بالاتر چیدمان کرده و همه افراد کانال که بعد از اعلام مشغول خرید می شوند در اصل دارند سود اساسی ایشان رو تضمین می کنند! داستان این است که این ارزها که به عنوان پامپی معرفی می کنند تقریبا حجم مبادلاتشون در اون ساعت صفر است و حتی با 10 هزار دلار تقاضای خرید هم قیمتش تکان صعودی میخورد و‌ هر چه کانال ایشان شلوغتر باشد حجم بیشتری وارد میشود و ممکن است تعداد کسانی که بطور شانسی در سود گرفتن همراه مدیر کانال میشوند کمی بیشتر شود.

این داستان کانال ارزهای پامپی مثل یک لاتاری است که برنده های کمی در مقابل بازنده های بسیار دارد بازنده ها هم خودشان رو مقصر می دانند که دیر اقدام کرده اند! و‌ شاهد و حتی در حسرت سود دیگران هستند. پس تلاش می کنند در برنامه بعدی سریعتر و‌ با پول بیشتر وارد شوند!

هر سودی در اینگونه کانال ها و معاملات بدست بیاورید باید بدانید که فقط با دوستان خود در آن گروه رقابت کرده اید و از جیب کسانی که متضرر می شوند به شما رسیده و معنایش این است که حتی از نظر اخلاقی شرکت در چنین مسابقه ای صحیح نیست!


   
نقل‌قول
    سبد خرید