تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

سرمایه گذاری روی ریپل بهتر است یا کاردانو؟

 

New Member
عضو شده: 2 سال قبل
ارسال‌: 1
شروع کننده موضوع  
در این راهنما به مقایسه کاردانو با ریپل از نظر شبکه و کارکردهایشان می‌پردازیم. اگر در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده باشید احتمالا نام رمز ارزهای کاردانو (ADA) و ریپل (XRP) را شنیده‌اید. اما این دو شبکه متفاوت هستند که در ادامه تفاوت کاردانو و ریپل را بررسی می‌کنیم. اولین مرحله برای بررسی تفاوت کاردانو و ریپل، مقایسه این دو شبکه است. برای خرید دو ارز ریپل و کاردانو میتوانید از صرافی پینگی با مبلغ حداقل صد هزار تومان اقدام کنید.
 

 
مقایسه گام به گام کاردانو و ریپل
 
کاردانو (Cardano) و ریپل (Ripple) هر دو با فرآیندها و عملکردهای متفاوتی کار می‌کنند، اما هر دو ویژگی‌های خاص خود را دارند. در جدول به این تفاوت‌ها و شباهت‌های بین این دو توجه کنید.
 
 
ویژگی‌ها کاردانو ریپل
نماد ADA XRP
سال عرضه ۲۰۱۷ ۲۰۱۲
هدف عمومی توسعه dApp و پشتیبانی از تراکنش برای انتقال پول بین کشورها
الگوریتم تراکنش قرارداد هوشمند معاملاتی که توسط بانک ها انجام می شود
عوامل موثر در ارزش تقاضا و میزان توکن در دسترس تقاضا و تلاش های تورم زدایی
حداکثر میزان عرضه ۴۵ میلیارد توکن ۱۰۰ میلیارد توکن
استخراج اثبات کار (POW) None

 

شبکه کاردانو (ADA) چگونه کار می‌کند؟
کاردانو یا ADA از سال ۲۰۱۷ در حال فعالیت بوده است. کاردانو شباهت‌هایی با اتریوم دارد؛ زیرا توسعه دهندگان کاردانو می‌توانند dApps را با استفاده از توکن ADA توسعه دهند. کاردانو از داده‌های بررسی شده بر اساس گزارش‌های آکادمیک برای یافتن فرصت‌هایی برای چگونگی تنظیم و تغییر کاردانو برای موفقیت‌های آینده استفاده می‌کند.کاردانو همچنین از سیستم اجماع اوروبروس (Ouroboros) برای عملیات استفاده می‌کند. این مکانیسم اثبات سهام به اسلات‌ها اجازه می‌دهد تا ADA را به عنوان پاداش در ازای تأیید تراکن‌ ها دریافت کنند. این سیستم به بسیاری از گره‌ها امکان استخراج ارز را می دهد، به علاوه نیازی به آنلاین بودن افراد زیادی برای فرآیند استخراج در مقایسه با سایر ارزها ندارد. این ویژگی مانع ورود را کاهش می‌دهد و تولید کاردانو را آسان تر می‌کند.
شبکه ریپل (XRP) چگونه کار می‌کند؟
ریپل یا XRP در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک سیستم طراحی شده برای انتقال یکپارچه ارزهای فیات شکل گرفت. موسسات مالی می توانند از ارز ریپل برای تکمیل نقل و انتقالات پولی برون مرزی استفاده کنند. یک فرد در یک کشور می تواند یک ارز فیات را به XRP تبدیل کند و سپس آن را به شخص دیگری منتقل می‌شود و دوباره به ارز ملی کشور تبدیل می‌شود.
شرکت پرداخت ریپل اجازه می‌دهد تا برای انتقال سریع ارزهای فیات و با هزینه کم و به طور بالقوه امنیت از آنچه مردم ممکن است در جاهای دیگر پیدا کنند. ریپل دسترسی به بلاک چین خود را محدود به اعتبار سنجی‌هایی می‌کند که به تراکنش‌ها اجازه می‌دهند تا به جلو بروند.
 

 
شباهت کاردانو و ریپل در چیست؟
  • ارزش
این توکن‌ها برای افراد در بازار امروزی آسان است. قیمت کاردانو تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ حدود ۰٫۵۳ دلار است، در حالی که مارکت کپ آن در coinmarketcap حدود ۱۸,۱۱۵,۵۳۴,۶۰۵ دلار است. ریپل یا XRP دارای ارزشی در حدود ۰٫۳۷ دلار با سقف ۱۸,۵۰۰,۱۷۷,۲۷۹ دلار است. این دو ارز دارای روند قیمتی مشابهی هستند؛ زیرا در بیشتر شرایط ارزش آنها با هم افزایش و کاهش می‌یابد.
  • مصرف انرژی
طراحی برای استفاده از کاردانو و ریپل تضمین می‌کند که آنها به اندازه بیت کوین انرژی مصرف نخواهند کرد. سیستم ماینینگ کاردانو تضمین می‌کند که بسیاری از افراد می‌توانند همزمان استخراج کنند، به علاوه برای رقابت برای پاداش استخراج، نیازی به داشتن ریگ‌های قدرتمند ندارند. دسترسی ریپل نیز محدود است و اطمینان حاصل می‌کند که برای تراکنش‌های مختلف از توانی بیش از حد لازم استفاده نمی‌کند.
 
 
از چه صرافی می توان این دو ارز را خریداری کرد؟
از صرافی های داخلی و خارجی زیادی می توان دو ارز ریپل و کاردانو را خریداری کرد. از جمله صرافی های داخلی می توان به صرافی های معتبر نوبیتکس، پینگی، والکس و ...اشاره داشت.که با توجه به تجربه ی شخصی و بررسی ایرادات هر صرافی، صرافی پینگی را برای خرید ارز پیشنهاد میکنم. از مزایای پینگی می توان به نرخ کارمزد پایین، امکان سفارش گذاری به صورت oco  و stoplimit، امکان مراجعه ی حضوری،پشتیبانی 24/7، امکان خرید و فروش حدود 200رمز ارز، دارای کیف پول سرد برای امنیت بیشتر، سرعت بالا در انجام معاملات و ... اشاره نمود.
لازم به ذکر است که حداقل میزان خرید و فروش در این صرافی معادل صد هزار تومان است.
 
جمع بندی
نمی توان گفت که خرید کاردانو بهتر از خرید ریپل است و بالعکس. این بستگی به اهداف شما دارد. اگر می‌خواهید یک شبد سهام متنوع داشته باشید، می‌توانید هر دو دارایی را در کیف پول خود داشته باشید. اگر رمز ارزی را می‌خواهید که از نظر قیمت در بازار عملکرد بهتری داشته باشد، می‌توانید ببینید که ADA اخیراً آمار بهتری داشته است. البته لزوماً به این معنی نیست که آینده روشن تری نسبت به ریپل XRP دارد. با این وجود، اگر می خواهید ارز دیجیتالی برای پرداخت در بین الملل داشته باشید، ریپل می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به ADA باشد. برای ثبت نام و خرید ارز دیجیتال ازپینگی و دریافت 30% تخفیف روی کارمزدها می توانید از کد دعوت من  https://pingi.co/invite/249E77  استفاده کنید.

   
نقل‌قول
    سبد خرید