تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

مربی خود باشید

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 624
شروع کننده موضوع  

در مقالات اخیر خود به این موضوع اشاره کرده ام که مربیگری برای تریدرها بسیار با ارزش است. البته اگر بدرستی اجرا شود. اما آیا امکان دارد که تریدری مربیگری خود را برای رسیدن به موفقیت بر عهده بگیرد؟ آیا این پروسه مهارت پروری بصورت خودآموز امکان دارد؟

در حقیقت تحقیقات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است. نتیجه نهایی این تحقیقات، که من در کتاب بعدی خود به آن خواهم پرداخت، این است که رسیدن به موفقیت بطور خاص به زمینه های مختلف موفقیت بستگی دارد. برای مثال تیمهای ورزشی عموما از مربیگری در عرصه های مختلف بهره می برند. امکان ندارد که در یک بازی حرفه ای همانند هاکی برای آماده سازی اعضا از یک تیم مربیگری استفاده نشود.

ورزشهایی نیز هستند که با اندکی توصیه و البته کوشش و تلاش فردی امکان پیشرفت در آنها فراهم است. شطرنج، موزیک جاز و پوکر از این گونه اند. در اینگونه از فعالیتها، مجری آن با استفاده از اجرا های شخصی و بررسی بازتاب آن در محیط خارج، پیشرفت را برا ی خود مهیا می سازد. بسیاری از بزرگان جاز، برای مثال، استعداد خود را با نوازندگی در کلوپ های شبانه پرورش دادند.

تحقیقات بنجامین بلوم و همکارانش در دانشگاه شیکاگو، نشان میدهد که نقش مربی با اشتیاق آموزش رابطه ای مستقیم دارد. در اوایل کار مربی به اصول می پردازد. سپس با پیشرفت کار به مرور با اثبات شایستگی آموزش گیرنده بر جزئیات کار می افزاید تا مشخصات حرفه ای گری در او نمایان گردد. بسیاری از تریدر های موفقی که می شناسم و با آنها همکاری داشته ام، با اندکی هدایت از جانب تریدرهای با تجربه و شناخت توانایی های خود بصورت خود محور خود را پرورش داده اند. در این هنگام ما می توانیم فعالیتهای آموزشی آنها را به چهار بخش عمده تقسیم کنیم که من آن را P3R می نامم.

  • Prepare آماده سازی
  • Plan برنامه
  • Perfom اجرا
  • Review بازنگری

آماده سازی : به فعالیتهایی اطلاق می شود که اجرا کننده را با رقابت پیش روی خود آشنا میکند. همانطور که دویدن آهسته فوتبالیستها را برای انجام مسابقه آماده می کند، بازنگری چارتها و بازار  نیز تریدر را برای ترید آماده می کند.

برنامه: به بررسی شرایط توانایی ها و ضعف های خود قبل از اجرای ترید اطلاق می شود. یک رهبر نظامی نقشه جنگ را بر اساس اطلاعات دریافتی از دشمن و توانایی گروه تحت رهبری خود و موقعیتهای تاکتیکی میریزد. برنامه تریدر می تواند شامل الگوی معاملاتی او و همچنین بودجه مجاز ترید و مقدار پذیرش ریسک و... باشد.

اجرا: به اجرای برنامه اطلاق میشود. با مقدار کمی اصلاحات، البته اگر نیازی باشد. در بازی بسکتبال اگر شرایط مساعد نباشد تایم اوت درخواست میشود. تریدر نیز میتواند با ایجاد شرایط جدید مثل اخبار و یا بریک اوت ها، برنامه معاملاتی خود را اصلاح کند.

بازنگری: پس از اجرا، نوبت بازنگری است. یا همان بررسی رفتارهای درست و نادرست. رهبر نظامی پس از هر جنگ به بررسی عملیات انجام گرفته می پردازد تا ضعف های احتمالی خود را بپوشاند. تریدر می تواند نقص های احتمالی برنامه مورد اجرای خود را شناسایی کند و از نتایج آن بنفع خود بهره ببرد تا برای چرخه جدید حاضر شود.

بیاد داشته باشید که در یک هدایت درست، آماده سازی، برنامه، اجرا و بازنگری همانند یک چرخه کامل اند و همانند خطوط جدا از هم عمل نمی کنند. ایده انجام حلقه مانند اینکار برای کمک به شما مجریها یا دانش آموزانی است که قصد مربیگری/ معلمی خود را دارید. یکپارچه سازی نتایج اجرا شده، در کمک به شما برای پیشرفت مربیگری خود، بسیار موثر است.

ژورنال ترید، ابزاری ریشه دار در مربیگری خود است، P3R را ساختار بندی کنید و بطور مستند آن را نگهداری کنید. در حال حاظر نرم افزارهای گوناگونی برای کمک به آرشیو بندی تریدها وجود دارد و همچنین اکثریت پلتفرم ها توانایی آرشیو بندی تریدها را دارند..

نویسنده: Brett N. Steenbarger


   
نقل‌قول
    سبد خرید