تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

اشتباهاتی که در ترید نباید مرتکب شوید!

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

1- استفاده از لوریج بالا! جذابیت بازار کریپتو و فارکس توانایی استفاده از لوریج و اهرم است. البته استفاده از لوریج بالای بسیار مضر است! داشتن اکانت معاملاتی با بالانس پایین و گرفتن پوزیشن های بزرگ با استفاده از لوریج می تواند به از دست دادن کل سرمایه منجر شود، حتی با یک نوسان کوچک در خلاف جهت پوزیشن شما!

بازکردن اکانت با لوریج های 1:100 یا حتی 1:500 هیچ ضرری ندارد و پیشنهاد هم می شود! اما استفاده از این لوریج به هیچ وجه صحیح نیست! و نباید وسوسه شوید!

با داشتن لوریج بالا شما سرمایه کمی درگیر معامله می کنید و margin level شما از نظر درصد در موقعیت مناسبی خواهد بود و از این نظر ابزار خوبی است. اگر معیار ریسک پایین 1% یا 2% در هر پوزیشن را رعایت کنید یعنی با اصول مدیریت سرمایه خود پوزیشن های حجیم نگیرید، دراصل دارید از 1:5 یا 1:10 از توان لوریج خود استفاده می کنید که بسیار مناسب و معقول است.

 


   
نقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

2- Over Trade نشوید! یعنی بیش از اندازه معامله نکنید! بسیاری از تازه وارد ها فکر می کنند برای کسب سود زیاد باید دائم در حال معامله کردن باشند. باید درک کنید که بازار فیوچرز کریپتو و فارکس بسیار مواج است در طول زور مرتب تغییر جهت می دهد! شما نمی توانید از هر موج و حرکت قیمت سود بگیرید!

به سادگی ممکن است به لذت سودهای کوچکی که شما را آماده شکست بزرگ می کنند معتاد شوید!

طبق استراتژی که دارید در روز فقط چند فرصت برای شما ایجاد می شود و وظیفه شما شناسایی و کسب سود همان ها می باشد! پس از هر موفقیت به خود فرصتی برای بررسی علت کسب سود و بهینه کردن استراتژی خود بدهید.

هنگامی که بتوانید از همه امواج بازار دور بمانید، احساسات خود را کنترل کنید و فقط دنبال فرصت های سودده استراتژی های خود باشید به یک تریدر پایدار و سود کننده تبدیل خواهید شد.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

3- از مدیریت سرمایه چشم پوشی نکنید! مدیریت پول در این بازار مهمترین نکته است!

هدف مدیریت سرمایه حفاظت از پول شما در مقابل ریسک غیر منطقی است و باعث رشد سود های شما می شود. بدون داشتن برنامه مناسب مدیریت سرمایه، به راحتی بعد از 10 تا 15 معامله کل سرمایه خود را ازدست می دهید.

اولین هدف شما در بازار باید حفظ بقا باشد.

 

 

4- از مشکلات و مسائل روحی و روانی و احساسات چشم پوشی نکنید! روانشناسی بخش مهمی از کار در بازارهای مالی است.

باید خود را برای کنترل احساسات تمرین دهید! با ضرر ها کنار بیایید و بپذیرید که موفقیت نباید در همه معاملات باشد.

بسیاری از تریدرها نه فقط نتیجه سود یا ضرر پوزیشن های خود را یادداشت می کنند، بلکه احساس خود را در زمان ترید کردن نیز در ژورنال خود می نویسند! این به آنها بطور شگفت انگیزی در آنالیز شخصیت خودشان کمک می کند و باعث جلوگیری از معاملات احساسی، انتقام جویانه، شانسی و .... و در نتیجه جلوگیری از Over Trading می شود.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

5- کار در حساب دمو و تمرین را جدی بگیرید! در عجبم از دیدن افرادی که در حساب دمو هم به سود نمی رسند اما اقدام به باز کردن حساب واقعی می کنند! یعنی انقدر این بازار طمع برانگیز است!

بسیاری از افرادی که در دمو به سود و ثبات روند مثبت می رسند وقتی وارد دنیای حساب Real می شوند بر اثر طمع و احساسات و... شکست را تجربه می کنند! پس چطور انتظار دارید وقتی در دمو هم به نتیجه و سود نرسیده اید در حساب واقعی سود کنید؟

هرگز قبل از رسیدن به سود در حساب دمو اقدام به ورود به حساب واقعی نکنید! استراتژی ترید و پلان مدیریت سرمایه خود را کامل کنید و بعد با سرمایه بسیار کم و فقط برای تمرین Real شوید! تا تجربه های جدید روحی و روانی را در حساب واقعی کسب کنید.

 

 

6- وقتی اکانت شما بطور کامل ضرر می شود و موجودی آن صفر می شود فوری آن را شارژ نکنید!

معمولا افرادی که Call Margin یا لیکوئید می شوند برای انتقام گرفتن از بازار و صرافی و بروکر و زمین و زمان و... خیلی سریع سرمایه جدیدی دست و پا می کنند و حساب خود را شارژ می کنند؟ چرا؟ اگر قادر به سود گرفتن بود که کال مارجین نمی شد!

در روزهای پس از ضرر و صفر شدن موجودی به بررسی علل ضرر خود بپردازید، دلایل آن را کشف کنید و اصلاحات لازم را در استراتژی، روحیه و احساسات خود انجام دهید.

بازار همیشه منتظر برگشت شما هست و فرار نخواهد کرد! پس عجله نکنید!


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

7- به دنبال راه خلاصه و میان بر در آموزش ترید در بازارهای مالی نباشید! هیچ میانبری نیست! شما باید یاد بگیرید و تمرین و مطالعه کنید.

بیشتر افراد موفق در بازار کریپتو و فارکس بخوبی می دانند که در بازار چه اتفاقی می افتد. باید بطور دائم مطالعه کنید، تمرین کنید، تحلیل کنید، اخبار را دنبال کنید تا کاملا آماده و بروز باشید و به سود برسید.

شغل ترید "ز گهواره تا گور دانش بجوی" است! ار آنجا که این مارکت بازاری مرکب و بسیار انعطاف پذیر از موارد مختلف سیاسی ، اقتصادی و تکنیکال است نیاز به مطالعه و پیگیری بسیار دارد.

 

8- نقاط خروج از پوزیشن را فراموش نکنید. شما باید محل ورود و خروج خود را برای هر پوزیشن دقیقا تعیین کنید.

قبل از هر معامله تصمیم بگیرید هدف شما چقدر سود است و نهایت ضرر شما چقدر است! گاهی طمع برای سود بیشتر شما را وسوسه می کند شانس خود را امتحان کنید. این یک اشتباه است! به استراتژی خود بچسبید.

مهم نیست که سود بیشتر از استراتژی خود را از دست بدهید، فرصت های دیگری خواهید داشت. همچنین در مورد حد Stop loss به هر چه استراتژی و تکنیک مدیریت سرمایه شما دیکته می کند عمل کنید.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

9- از ترکیب اندیکاتورهای مختلف و شلوغ کردن چارت زیاد بپرهیزید! سادگی بهترین مسیر ترید است.

بسیاری از اندیکاتور ها فقط اطلاعات بدون استفاده و شلوغ کننده ارائه می دهند. شما مجبور نیستید همه اندیکاتور ها را روی چارت بریزید! پس سعی کنید خیلی شلوغ نکنید!

ایده مقدماتی بوجود آمدن اندیکاتور ها راهنمایی برای جهت روند و شناسایی محدوده های حمایت و مقاومت و میزان فشار و قدرت Sell یا Buy است آن هم با استفاده از اطلاعاتی که از آمار گذشته چارت دریافت می کنند. تعداد بسیار کمی از آنها برای شما کافیست!

 

10- معاملاتی که در سود هستند هرگز به ضرر نروند. اگر پوزیشنی گرفتید که مقدار مناسبی به سود رفت حتما Risk Free کنید. یعنی استاپ لاس خود را به نقطه ورود ( یا کمی در سود ) منتقل کنید.

اگر قیمت ها برگشت و شما بدون سود و ضرر خارج شدید، فرصت دوباره ای دارید که بررسی برای ورود مجدد داشته باشید و اگر همچنان تحلیل و استراتژی شما جهت پوزیشن بسته شده را تایید کرد، می توانید در نقطه ای بهتر حتی با احتمال کسب سود بیشتر و همچنین ریسک ضرر کمتر دوباره وارد معامله شوید.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

11- بازار 24 ساعته در دسترس شماست اما قرار نیست 24 ساعته کار کنید! اینطور نباشید که هر زمان حوصله تان سر رفت بروید پای نمودار بنشینید و دنبال موقعیت های خارج از استراتژی و برنامه ریزی خود بگیرید.

تفریح و استراحت و دوری از کار لازمه هر شغلی است. با برنامه ریزی صحیح و دقیق ساعت کار خود را در بازار مشخص کنید و معتاد به انجام معاملات مختلف نشوید.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

12- چنانچه در یک روز دو عدد معامله شما پشت سر هم ضرر داد کامپیوتر خود را خاموش کنید و آن روز دیگر به معامله نپردازید. ممکن است فرصت های خوب زیادی را از دست بدهید اما مهمتر آن است که خود را از ضرر بیشتر محافظت کرده اید.

تربیت شدن به عنوان یک تریدر به دور از احساسات مهمترین عامل موفقیت در بازارهای مالی است. بسیاری از معامله گران تازه کار بعد از بسته شدن معامله در ضرر گرفتار احساسات و حس انتقام می شوند که باعث می شود معاملات خطرناک و پر از اشتباه دیگری انجام دهند چرا که سعی می کنند پول از دست رفته را حتما بازگردانند. برای این هدف حتی ممکن است حجم معاملات جدید را دو برابر کنند و مدیریت سرمایه و استراتژی اصلی خود را کنار بگذارند.

کامپیوتر را خاموش کنید و به کارهای دیگر خود که به این بازار مربوط نمی شوند بپردازید، ذهن خود را پاک و آماده برای روز بعد کنید. فردا روز دیگری است.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

13- با یک پوزیشن ازدواج نکنید! آماده تغییر جهت ها باشید. انعطاف پذیر باشید.

گاهی شما تحلیل می کنید که قیمت ها در جهتی حرکت خواهند کرد اما بازار خلاف تحلیل شما حرکت می کند.

همه سیگنال ها و علایم را مشاهده می کنید که خبر از جهت عکس تحلیل شما می دهند! پس چرا باید بر معامله ای که انجام داده اید و جهت آن پافشاری کنید! خیلی ساده خارج شوید و ذهن خود را آزاد کنید.

با اینکار شما می توانید فرصت های جدید در جهت دیگر را شکار کنید.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

14- زمانی که در شک هستید معامله نکنید. همیشه دنبال بهانه ای برای نگرفتن پوزیشن باشید.

شما مجبور به گرفتن پوزیشن نیستید، حتی اگر چند روز ترید نکنید مشکلی نخواهد بود. از دست دادن فرصت ها بهتر است تا از دست دادن سرمایه! نگران نباشید، پاداش صبر خود را خواهید گرفت.


   
پاسخنقل‌قول

fixedfloat

    سبد خرید