تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

کیف پول لایتنینگ Lntxbot در تلگرام

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

 

Lntxbot – Telegram Lightning Wallet

اگر شما از پیامرسان تلگرام استفاده می کنید می توانید به سادگی کیف پول Lightning خود را داشته باشید. توسط کیف پول لایتنینگ lntxbot در تلگرام امکان ارسال و دریافت بیتکوین برای همه فراهم شده است. نام lntxbot مشتق شده از ln برای lightning و tx برای transactions و bot برای robot تلگرامی بودن می باشد.

توسط lntxbot شما می توانید با دیگر کاربران تلگرام در گروه های تلگرام نیز بیتکوین رد و بدل کنید که در ادامه توضیحات کاملی برای شما می نویسم.

  • کیف پول lntxbot یک کیف پول متمرکز یا امانتی و حضانتی و به عبارتی Custodial می باشد، به همین دلیل نگهداری مبالغ بالا داخل آن اصلا توصیه نمی شود و صرفا جهت راه اندازی کارهای سبک خود از آن استفاده نمایید و در اولین فرصت دارایی خود را به کیف پول های امن و غیرامانی منتقل نمایید

 

ساخت اکانت lntxbot

برای ایجاد یک کیف پول لایتنینگی به لینک https://telegram.me/lntxbot بروید، سپس در اپلیکیشن تلگرام شما باید روبات مربوطه با نام کاربری @lntxbot را Start کنید.

جهت ایجاد اتصال با کلیه bot های تلگرام باید یک گفتگو با آنها را آغاز کنید اینکار با دستور زیر انجام می شود، فراموش نکنید کلیه دستورات شما به روبات باید با کاراکتر / شروع شوند:

/start

سپس شما پیامی شامل خوشامدگویی و خلاصه ای از امکانات این روبات را دریافت خواهید کرد:

 

با دستور help لیست کاملی از دستورات تعریف شده برای این بات را مشاهده خواهید کرد:

/help

 

چک کردن موجودی

دستور balance گزارشی از موجودی شما و مجموع ورود و خروج بیتکوین برای شما را نمایش می دهد:

/balance

 

با استفاده از دستور transactions فهرستی از تراکنش های خود مشاهده خواهید کرد:

/transactions

 

دریافت و ارسال پرداخت های لایتنینگ

در والت لایتنینگی lntxbot شما به روش های مختلفی می توانید دریافت و پرداخت داشته باشید. می توانید صورتحساب یا invoice صادر کنید، بصورت دونیشن و tip دریافت و پرداخت داشته باشید یا QR code خود را در هر جایی که لازم است منتشر کنید و یا حتی آدرس lightning address داشته باشید.

 

ایجاد invoice

با این دستور می توانید یک صورتحساب با مقدار ساتوشی مورد نظر ایجاد کنید و به شخصی که قصد دارد برای شما بیتکوین یا ساتوشی ارسال کند بدهید، فرض کنید می خواهم به شخصی یک invoice پرداخت لایتنینگ به مقدار 540 ساتوشی بدهم، باید دستور زیر را به روبات بدهم:

/invoice 540

ربات در پاسخ یک QR code همراه با متن invoice نشان می دهد که باید آن را برای شخصی که می خواهد به من پرداخت انجام دهد ارسال کنم.

اگر شما کیف پول لایتنینگ دیگری به عنوان مثال BlueWallet دارید و داخل آن موجودی دارید و قصددارید کیف پول lntxbot خود را مقداری شارژ کنید می توانید از این روش برای خود نیز invoice صادر کنید و توسط کیف پول BlueWallet خود پرداخت کنید.

 

ارسال مستقیم توسط دستور Send

توسط این دستور می توانید به دیگر کاربران lntxbot ارسال داشته باشید، کافیست نام کاربری تلگرام طرف مقابل را داشته باشید، به عنوان مثال با دستور زیر می توانید 100 ساتوشی برای ما ارسال کنید:

/send 100 @elkaviraLN

همچنین با این روش با اضافه کردن عبارت anonymously می توانید پرداخت خود را بصورت ناشناس انجام دهید:

/send anonymously 150 @elkaviraLN

 

ارسال توسط دستور tip

تا حدودی می توان گفت دقیقا مانند send می باشد:

/tip 100 @elkaviraLN

/tip anonymously 150 @elkaviraLN

اما اگر روبات lntxbot توسط ادمین ها به داخل گروه های تلگرامی اضافه شود و در گروهی عضو باشد می توانید داخل گروه با reply کردن به پیام های مفیدی که از دیگران مشاهده می کنید به آنها tip یا دونیت پرداخت کنید البته کمی شکل این دستور فرق می کند:

/tip@lntxbot 100

دستور فوق مقدار 100 ساتوشی برای یوزری که این دستور را به پیام ایشان reply کرده اید پرداخت می کند، دقت کنید حتما افراد مورد نظر نیز کیف پول lntxbot را فعال کرده باشند.

 

 


   
mehdi and ahmad reacted
نقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

دریافت لایتنینگی خارج از محیط تلگرام

 

لینک یا URL لایتنینگ

افراد می توانند خارج از محیط تلگرام نیز به کیف پول lntxbot شما پرداختی داشته باشند، کافیست نام کاربری تلگرام شخص مورد نظر را در انتهای لینک زیر بجای نام کاربری ما جایگزین کنید:

 

https://lntxbot.com/@elkaviraln

 

این لینک شما را وارد صفحه ای می کند که شامل QR code ما می باشد که می توانید آن را توسط کیف پولی مانند Blue Wallet اسکن کنید و تعداد ساتوشی دلخواه را وارد کنید و ارسال نمایید. کافیست بجای elkaviraLN نام کاربری تلگرام خود را در لینک فوق جایگزین کنید و ULR یا لینک لایتنینگی خود را داشته باشید و به دیگران بدهید یا در سایت هایی که نیاز دارید به اشتراک بگذارید.

 

آدرس لایتنینگ

همچنین شما می توانید lightning address خود را که شبیه آدرس های ایمیل است داشته باشید، این آدرس ها به یادماندنی تر است و کیف پولهای لایتنینگی مختلفی از جمله blue wallet ارسال به این آدرس ها را پشتیبانی می کنند:

elkaviraLN@lntxbot.com

همانطور که مشاهده می کنید این آدرس شبیه آدرس ایمیل است و آدرس شما مانند آدرس فوق می باشد و کافیست نام کاربری تلگرام خود را در ابتدای آن جایگزین elkaviraLN که نام کاربری این سایت می باشد کنید.

  • همچنین شما می توانید به ربات تلگرام lntxbot دستور پرداخت به lightning address های دیگر ( حتی در کیف پول های متفاوت ) را بدهید و برایشان توسط دستور send ساتوشی ارسال کنید:
/send 10 joko@bitcoin-sparer.de Donate from elkavira

دستور فوق مقدار 10 ساتوشی به آدرس joko@bitcoin-sparer.de ارسال می کند و پیام Donate from elkavira را هم به عنوان کامنت به گیرنده ارسال می کند.

 

  • توسط روبات lntxbot هر اکانت تلگرام به یک کیف پول لایتنینگ تبدیل می شود، امکانات خوبی دارد و خارج از تلگرام نیز قابل استفاده است، حتی می توانید این والت را همزمان در Blue Wallet ایمپورت کنید و از آنجا هم مدیریت کنید. امکانات بیشتری هم دارد که در ادامه برخی از آنها را خواهم نوشت.

   
mehdi and ahmad reacted
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

دستور giveaway

با این دستور در گروه های تلگرامی که این روبات در آنها فعال است دکمه ای ایجاد می شود که مقداری ساتوشی تعیین می کنید و اولین کسی که روی آن دکمه کلیک کند این هدیه را دریافت می کند:

/giveaway 21 the first person gets 21 satoshi

 

دستور giveflip

در دستور giveaway اولین شخصی که کلیک کرده باشد جایزه را می برد، اما در دستور giveflip شما یک قرعه کشی برگزار می کنید! یعنی مثلا می خواهید به قید قرعه به یک نفر از بین 10 نفر اولی که دکمه را کلیک می کنند 210 ساتوشی جایزه بدهید:

/giveflip 210 10

 

دستور coinflip

با این دستور شما یک لاتاری برگزار می کنید، مثلا تعیین می کنید که تعداد شرکت کنندگان 5 نفر است و هر نفر باید 100 ساتوشی بگذارد، بعد از شرکت کردن 5 نفر به طور شانسی برنده ای انتخاب می که که جایزه 500 ساتوشی را برنده می شود.

/coinflip 100 5

 


   
mehdi and ahmad reacted
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

امروز این کیف پول برای چند ساعتی مورد حمله هکرها قرار گرفت و به گفته توسعه دهنده های آن در توئیتر، مقدار 0.14 بیتکوین از آنها سرقت شد. برای رفع مشکل چند ساعتی سرویس از دسترس خارج شد و الان مشکل برطرف شده و موجودی همه استفاده کنندگان بدون هیچ تغییری در دسترس است و خدمات این کیف پول از سر گرفته شده.

اما این اتفاق می تواند هشداری باشد برای اینکه آگاه باشید و مبالغ بالا داخل کیف پول های امانی یا Custodial نگهداری نکنید و از آنها صرف جهت انتقال های سریع استفاده نمایید.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

امروز ضیا صدر عزیز توییتی زد و یک قابلیت جدید این کیف پول رو معرفی کرد! البته تا دیشب در لیست دستوراتش نبود و ظاهرا با آپدیت جدید دستور fine برای جریمه یک کاربر داخل گروه های تلگرامی اضافه شده. با این دستور مدیران گروه تلگرامی می توانند یک کاربر را به تعدادی ساتوشی جریمه کنند و صورتی که آن کاربر ظرف 15 دقیقه جریمه را پرداخت نکند از گروه اخراج و برای یک شبانه روز مسدود می شود.

کافیه به پیام شخص خاطی این دستور را برای جریمه 20 ساتوشی ریپلای کنید:

/fine 20

   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

خب اگر در گروهی این ربات عضو نباشد هم می توانید برای شخصی در آن گروه ساتوشی ارسال کنید کافیه دستور زیر را استفاده کنید:

@lntxbot give 100 @hamedrx

دستور فوق 100 ساتوشی برای یوزر تلگرام بنده که hamedrx می باشد ارسال می کند بدین صورت که از طرف شما یک پیام اطلاع رسانی به گروه ارسال می شود و شخص مورد نظر که اینجا بنده هستم، باید دکمه دریافت یا لغو را بزند.

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

متاسفانه توسعه دهنده این ربات تلگرامی اعلام کرده که آن را غیر فعال کرده و فقط فرصتی برای برداشت موجودی ها به کاربران آن داده است. اگر موجودی دارید به کیف پولهایی مانند blue wallet منتقل نمایید.


   
پاسخنقل‌قول
    سبد خرید