تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

ترید با کندل های روزانه

صفحه 2 / 7
 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

کندل روز 5 شنبه ( شماره 9 ) همانطور که انتظار داشتیم سیگنال خرید ضعیفی داشت که این سیگنال با خبر های ظهر جمعه انگلستان نتیجه خوبی با هدف اول در حدود 90 پیپ سود داد.

هدف دوم این پوزیشن در محدوده 1.6580 می تواند باشد اما فعلا پایین مقاومت مشخص شده در تصویر با عدد 1.6446 قرار داریم. در صورت عبور از هدف دوم می توانیم منتظر تشکل Higher high جدید در محدوده 1.6700 باشیم که هدف نهایی این سیکل است.

اگر پوزیشن مذکور را گرفته اید پیشنهاد می کنیم نیمی از آن را در محدوده هدف اول خارج شوید و مقدار باقیمانده را Risk Free کنید.

اگر هنوز اقدام به گرفتن پوزیشن buy نکرده اید، الان وقت مناسبی نیست و بهتر است منتظر شکست محدوده مقاومت 1.6440 در تایم فریم های پایینتر مثل H4 یا H1 شوید، هرچند ورود از نیمه راه ریسک بسیار بیشتری دارد. اما در صورت ورود بعد از شکست 1.6440 استاپ در محدوده زیر 1.6400 می تواند امنیت خوبی داشته باشد.

 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

کندل روز دوشنبه ( شماره 11 ) بازه تغییرات بسیار کمی داشت که با توجه به تعطیلی بازار امریکا در این روز قابل انتظار بود. این کندل فضای بالای خط روند روزانه و پایین خط مقاومت 1.6446 را پر کرده است و همچنان نشان از ادامه روند صعودی دارد. توصیه های پست قبل همچنان پا بر هستند.

 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

همانطور که انتظار داشتیم روند صعودی با کندل روز سه شنبه ( شماره 12 ) ادامه پیدا کرد. در این روز مقاومت محدوده 1.6446 نیز شکسته شد.

دوستانی که وارد این پوزیشن از ابتدای کندل شماره 10 شدند و نیمی از آن را با هدف اول بستند می توانند برای باقی آن به هدف دوم 1.6580 امیدوار باشند. اگر قبلا باقیمانده پوزیشن را Risk Free کرده بودید، حال می توانید استاپ لاس آن را به 1.6440 منتقل کنید که در صورت برگشت قیمت این بخش از پوزیشن هم با سود مناسبی بسته شود.

اما دوستانی که منتظر شکست مقاومت 1.6446 بودند برای ورود توصیه می کنیم با ریسک کمتری وارد معامله شوند. البته همانطور که گفته بودیم شکست مقاوت مذکور در تایم فریم پایینتر مثل H1 چند ساعت پیش محرز شده بود. تلاش هایی هم برای بازگشت به زیر مقاومت بود اما نتیجه نداد و مقاوت شکسته شده به ساپورت تقریبا مناسبی تبدیل شده است.

برای ورود توصیه می کنیم با ریسک کم از قیمت 1.6475 برای هدف های 1.6580 و سپس 1.6700 وارد شوید. استاپ لاس این پوزیشن در محدوده 1.6450 و یا برای اطمینان بیشتر در 1.6400 پیشنهاد می شود.

با توجه به اخبار بانک مرکزی انگلستان در ظهر چهارشنبه نوسانات شدید در این روز خواهیم داشت که امیدواریم در جهت پوزیشن ما باشد.

 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

کندل ها بخوبی با ما حرف می زنند. اعتبار الگوهای کندلی در تایم فریم های بالاتر بیشتر است.

دوستانی که در موقعیت نخست معاملاتی این تاپیک همراه ما می باشند مطمئنا سود خوبی از این معامله برده اند. هدف این تاپیک ارائه سیگنال خرید و فروش نیست. هدف من در این تاپیک آموزش ترید بر اساس کندل ها و الگوهای کلاسیک است و بدون نیاز به هیچ اندیکاتور و ابزار خاصی به تحلیل و پیشبینی رفتار معامله گران در آینده می پردازیم.

برای یادآوری مروری بر آنچه گذشت می کنیم و در ادامه نظر خودم را در مورد روز آینده می نویسم.

اولین موقعیت معاملاتی رسمی ما در این تاپیک با شروع کندل شماره 10 ایجاد شد. یعنی خرید GBP/USD از نرخ 1.6350 که هدف نخست آن محدوده 1.6440 یعنی 90 پیپ سود بود که به راحتی در همان روز اول به آن رسیدیم.

پیشنهاد شده بود که نیمی از پوزیشن را در ترگت نخست آن ببندید و مابقی آن را Risk Free کنید. افرادی که با پوزیشن ماندند به هدف دوم در 1.6580 نیز رسیدند و 230 پیپ سود گرفتند.

اما برای افرادی که از ابتدای کندل 10 وارد پوزیشن خرید نشده بودند و فرصت را از دست داده بودند پیشنهاد جدیدی داشتیم که منتظر شکست محدوده مقاومتی 1.6440/50 باشند. شکست این خط مقاومت با کندل سه شنبه شماره 12 محرز شد و موقعیت خرید جدید از شروع کندل 13 ایجاد شد و پیشنهاد شد در قیمت 1.5475 وارد پوزیشن خرید شوند و تا هدف 1.6580 همراه دیگران باشند. این دسته نیز به سود حدود 100 دست یافتند.

حال نوبت ادامه مسیر است. یک خط روند صعودی روزانه داریم که آخرین قله high آن در نقطه A تشکیل شده بود. در حال حاضر نیز به محدوده قیمتی همان قله یعنی خط مقاومت 1.6587 رسیده ایم.

 

دو سناریو پیش رو داریم:

اول ادامه روند صعودی و تشکل Higher high جدید که محل آن بطور دقیق قابل پیش بینی نیست اما اولین مقاومتی که سر راه ما وجود دارد در محدوده 1.6740 می باشد و می توان به آن امیدوار بود.

دوم عدم ادامه روند صعودی و تبدیل شدن دو قله آخر به الگوی Double Top و بازگشت به پایین و شکست خط روند و ....

اما فعلا با توجه به قدرت کندل های صعودی روزهای اخیر می توانیم به سناریوی اول یعنی ادامه روند صعودی امیدوار باشیم.

دوستانی که پوزیشن خرید آنها همچنان باز است قرار بود با هدف 1.6580 بخشی از پوزیشن خود را ببنندند و منتظر ادامه روند و رسیدن به هدف 1.6700 باشند. ممکن است عبور از خط مقاومت پیش رو در یک یا دو روز آینده اتفاق نیفتد پس باید برای رسیدن به 1.6700 صبر پیشه کنید. می توانید استاپ لاس پوزیشن های خود را که بیش از 90 پیپ باید در سود باشند به منطقه 1.6540 منتقل کنید که در صورت برگشت قیمت بی نصیب از بازار خارج نشوید.

دوستانی که پوزیشن باز ندارند فعلا بهتر است وارد معامله نشود و منتظر شکست خط مقاومت 1.6580/90 باشند و پس از آن با هدف 1.6700 وارد پوزیشن خرید شوند. می توانید برای تشخیص شکست این مقاومت از تایم فریم های H4 و H1 نیز استفاده کنید. محل استاپ پوزیشن بهتر است بعد از پیدا شدن نقطه ورود بطور مناسبی انتخاب شود.

هدف تقریبی ما در این سیکل 1.6700 است اما لزوما تشکیل قله جدید نباید در آن محدوده باشد و می تواند پایینتر هم صورت گیرد. از این رو بعد از ورود به این پوزیشن بهتر است در نمودار H1 یا M30 بر اساس شکل کندلهایی که ایجاد خواهد شد نقطه خروج منصفانه ای پیدا کنید.

فعلا نشانه ای از بازگشت و عدم ادامه روند صعودی دیده نمی شود و سناریوی دوم را نادیده می گیریم.

 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

تریدرهایی که هنوز همراه پوزیشن ما نشده بودند امروز باید منتظر شکست خط مقاومت 1.6587 مشخص شده در نمودارهایی که در تصاویر قبل داشتیم می شدند. در نوشته قبلی گفتم که می توانید شکست خط را در تایم فریم های پایین تر مثل H1 دنبال کنید و در صورت ایجاد موقعیت وارد پوزیشن خرید شوید.

خب موقعیت خرید با شکست خط طبق تصویر زیر ایجاد شد که مراحل شکست و گرفتن پوزیشن را در زیر شرح می دهیم.

الف: در کندل شماره 1 خط مقاومت بطور اولیه شکسته شد. اما برای ورود باید منتظر قطعی شدن این شکست و تایید آن در کندل های بعدی شویم.

ب: کندل های 2 و 3 بطورت نزولی تلاشی بودند برای بازگشت به زیر خط مقاومت که با کندل شماره 4 این تلاش حداکثر زور خود را زد و موفق به بازگشت به زیر خط نشد. به این تلاش به اصلاح pool back یا بوسه خداحافظی می گوییم.

ج: کندل شماره 5 تایید قدرت ساپورت جدید ایجاد شده است. یعنی مقاومت 1.6587 پس از شکست به خوبی به حمایت تبدیل شده است. کندل های 3 و 4 و 5 نیز در مجموع یک الگوی بازگشتی morning star را تشکیل داده اند.

د: از ابتدای کندل شماره 6 در قیمت 1.6600 می توانیم اقدام به Buy کنیم. استاپ لاس مناسب این پوزیشن پایین دنباله کندل شماره 4 با کمی احتیاط در 1.6570 است. هدف نیز طبق گفته های قبل در محدوده 1.6700 در نظر گرفته شده است.

این پوزیشن در حال حاضر حدود 30 پیپ در سود است و پیشنهاد می کنیم Risk Free شود.

معمولا در این چنین موقعیت هایی افرادی که از قبل پوزیشن خرید دارند به حجم پوزیشن خود اضافه می کنند.

 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

با سخنرانی مسئولین بانک انگلستان در ساعت 15:35 امروز جمعه پوزیشن های ما بطور کلی از بازار خارج شد.

- آنهایی که دیروز در 1.6600 خرید کردند و طبق پیشنهاد ما risk free کردند به سود بیش از 60 پیپ در ظهر امروز رسیدند. در بدترین حالت بدون سود و ضرر باید از پوزیشن خارج شده باشند.

- آنهایی که از پیش همراه ما پوزیشن داشتند حتما در 1.6540 یا 1.6570 استاپ لاس داشتند و از سود خود در این منطقه محافظت کردند.

باید منتظر نهایی شدن کندل روز جمعه باشیم و بر اساس شکل آن در مورد روز دو شنبه تصمیم گیری کنیم.

امیدواریم از پوزیشن معاملاتی اول سود خوبی برده باشید.

 

=====================================

این هم نظر یکی از دوستانی که آن زمان همراه من بود:

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

این تاپیک داره ساده ترین روش بررسی و پیشبینی رفتار تریدرهای بزرگ بازار را به شما نشون میده.

شما بدون نیاز به هیچ اندیکاتور و فرمول محاسباتی به سادگی می توانید با اصول اولیه تحلیل تکنیکال زبان چارت و کندل ها را برای خود تفسیر کنید. به علت کار در تایم فریم روزانه الگوها از اعتبار خوبی برخوردار هستند و احتمال درست بودن پیشبینی ها بسیار افزایش می یابد.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

کندل شماره 15 نزول شدید بر اثر سخنرانی و جلسه بانک مرکزی انگستان شکل گرفت که به پوزیشن قبلی ما پایان داد.

 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

روش کار و تحلیل بسیار ساده و با تکیه بر ابتدایی ترین اصول تحلیل تکنیکال است و با کمی تجربه می توانید تحلیل های خیلی مناسبی داشته باشد.

بسیار خوشحال خواهم شد که تحلیل های دیگر دوستان را هم ببینم که هم نشانه تمرین شماست و هم انگیزه ای برای ادامه دادن این ترید مشترک. ضمن اینکه بالاخره ممکن است برخی از شما نکته ای را در نمودار ببینید که از چشم بنده پنهان مانده باشد و به کمک من و دیگر همراهان بیاد.

سقوط روز جمعه پوند کاملا فاندامنتال بود و هیچ تحلیل گر تکنیکالی سقوط حدود 200 پیپ را در چند ساعت برای پوند متصور نبود. مخصوصا که روز های جمعه بدون اخبار خیلی مهم اصلا چنین انتظاری نمی رود اما سخنرانی جنجالی آن روز این حرکت را ایجاد کرد.

کندل نزولی بزرگ ایجاد شده ناشی از هیجان سخنرانی، به معامله ما در نخستین سیکل صعود که وارد شده بودیم پایان داد و در کل با رعایت شرایطی که در قبل گفته بودیم امیدوارم سود مناسبی کسب کرده باشید.

در روز جمعه ابتدا نقطه Higher high جدید در C تشکیل شد و توانایی برای رسیدن به قیمت های بالاتر هم وجود داشت که با سخنرانی ایراد شده جلوی آن گرفته شد. این مسئله دلیل نمی شود که به خاطر مشاهده چنین کندل نزولی بزرگی روند صعودی را پایان یافته بدانیم. اتفاقا بالعکس، قیمت ها در روند ها نیاز به ریتریس یا موج اصلاحی دارند که معمولا ما در این موج ها ترید نمی کنیم و چه خوب شد که این موج اصلاحی ایجاد شده بسیار سریع پایین آمد چون می توانست چند روز ما را معطل خود کند.

نرخ پوند/دلار به محدوده 1.6450 که که نقش ساپورت دوگانه را بازی می کند بسیار نزدیک شده. ساپورت دوگانه یعنی هم محدوده افقی حمایت که خط 1.6446 است و هم خط روند که به نوعی خط حمایت محسوب می شود. حال باید منتظر سیگنال صعودی مجدد باشیم. سیگنال صعودی مناسب در نزدیکی این محدوده حمایتی در تایم فریم های پایینتر مثل H4 یا H1 هم می تواند توسط الگوهای کندلی ایجاد و تایید شود.

فعلا برای گرفتن پوزیشن عجله نمی کنیم و چنانچه روز دوشنبه موقعیت مناسب ایجاد شد سعی می کنم اینجا بنویسم.

اما سناریوی دیگری هم می تواند در حال شکل گیری باشد، اختلاف نقاط A و C خیلی کم است و می تواند به عنوان یک Double top هم شناسایی شود. که باید منتظر کندل های بعدی باشیم.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

پیش از اشاره به سیگنال بوجود آمده باید بگویم که به علت اختلاف ساعت در بروکرهای مختلف شکل کندل های 4 ساعته با هم متفاوت است از این رو ممکن است در بروکری مثل فیبو گروپ یک الگوی مناسب مشاهده شود و در بروکری دیگر الگویی کاملا متضاد آن ایجاد شود برای همین سیگنال های کندل های 4 ساعته خیلی قابل اطمینان نیستند و بهتر است در بروکرهایی دیگری با ساعت متفاوت نیز وضعیت نمودار و الگوی کندل را کنترل نمایید و اگر سیگنال قابل تایید بود اقدام به گرفتن پوزیشن بر اساس الگوی ایجاد شده در H4 کنید.

در نمودار H4 بروکر فیبو گروپ مطابق شکل زیر کندل شماره 1 اولین نشانه عدم تمایل به پایین رفتن نرخ بود. این کندل توسط کندل شماره 2 بخوبی تایید شد و موقعیت ورود به پوزیشن Buy در ابتدای کندل شماره 3 در محدوده قیمت 1.6511 ایجاد شد. با توجه به نکته ای که در بالا متذکر شدم گرفتن این پوزیشن با ریسک کم توصیه می شود.

برای این پوزیشن استاپ لاس مناسب در محدوده 1.6440 می تواند امنیت خوبی داشته باشد. هدف اول پوزیشن 1.6580 و سپس 1.6630 است و در نهایت امیدوار به تشکیل Higher high جدید در محدوده 1.6700 می توانیم باشیم.

 

 


   
پاسخنقل‌قول

fixedfloat

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

پوزیشن پیشنهادی امروز تا محدوده نزدیک به هدف نخست یعنی 1.6569 رسید و حدود 60 پیپ سود را مشاهده کرد. بد نیست مقداری از پوزیشن را با سود این محدوده خارج شوید و مابقی آن را risk free کنید.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

دقایقی پیش هدف اول در 1.6580 بطور قطعی لمس شد. حال بهترین کار این است که بخشی از پوزیشن را با سود حدود 70 پیپ Close کنید و استاپ لاس مابقی را به محدوده 1.6535 منتقل کنید و منتظر رسیدن به هدف دوم باشید.

 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

دوستانی که هنوز در این پوزیشن همراه ما نشده اند بهتر است دست نگه دارند تا مقاومت 1.6586 که در تصاویر قبل رسم شده بود شکسته شود. اگر شرایط Risk/Reward موقعیت ایجاد شده مناسب بود می توانند وارد شوند.

توجه کنید که ما در تایم فریم D1 کار می کنیم و شکسته شدن این مقاومت منوط به محرز شدن آن در تایم فریم H1 یا H4 است و بهترین حالت این است که شکست بطور کامل با بوسه خداحافظی تایید شود.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

نکته: مناسب ترین نقطه ورود جایی است که دورترین فاصله تا هدف و کمترین فاصله تا استاپ را داشته باشد. دلیل پیدا کردن نقطه ورود در گاهی اوقات از تایم فریم های H4 یا H1 هم همین است که بتوانیم قبل از اینکه کندل روزانه فرصت معامله مناسب را به پایان برساند وارد معامله شویم. دقیقا مثل امروز، درسته که کندل روزانه امروز به احتمال زیاد سیگنال خرید خودش را صادر می کند اما در تایم 4 ساعته توانستیم زودتر از بسته شدن آن متوجه سیگنال مناسب شویم.

تحلیل کلی ما در بدست آوردن روند حرکت قیمت ها بر اساس نمودار روزانه است که الگوهای کندلی معتبری ارائه می دهد اما اگر نخواهیم وارد تایم فریم های پایین تر بشویم خیلی فرصت ها را از دست می دهیم یا برای ورود تاخیر زیادی خواهیم داشت. البته تایم فریم های کمتر از یکساعته را کاری نداریم.

در مورد درصد اشتباه هم باید بگم تا حد امکان باید با تجربه هامون آن را کم کنیم. چند روز پیش یک نقطه ورود در تایم یکساعته داشتیم. در کندل اول آن سیگنال خط مقاومت سر راه شکسته شد و کندل یکساعته بالای آن بسته شد و خیلی ها به امید شکست از آنجا وارد می شوند. اما ما منتظر شدیم بوسه خداحافظی تکمیل شود و تایید شکست را هم طی 3 یا 4 کندل بعد از شکست اولیه گرفتیم و بعد وارد پوزیشن شدیم. امروز هم برای افرادی که ممکن است بخواهند بعد از هدف اول وارد پوزیشن شوند تاکید کردم منتظر بازگشت قیمت و بوسه خداحافظی بشوند و بعد وارد شوند. یعنی وسواس خاصی در تایم فریم های H1 و H4 باید بخرج بدهیم.


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

کندل روزی که گذشت تقریبا با high خود بطور کاملا صعودی و البته در محدوده زیر مقاومت 1.6587 که در تصاویر قبل رسم کرده بودیم بسته شد. بخش دوم پوزیشن ما همچنان باز و امیدوار به رسیدن به هدف دوم است.

اما ماندن زیر خط مقاومت مذکور می تواند باعث شود پوزیشن ما با استاپ در 1.6535 هم برخورد کند و این بخش با سود حدود 30 پیپ خارج شود و مقداری از سود ما کم شود. یعنی برای کسب سود بیشتر در هدف دوم باید ریسک خارج شدن با سود کمتر را بپذیریم.


   
پاسخنقل‌قول
صفحه 2 / 7
    سبد خرید