تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

فورک تصادفی و اکوسی...
 

فورک تصادفی و اکوسیستم بیتکوین

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

در این ویدئو یوتیوب از تینا خانم با چگونگی کارکرد اکوسیستم بلاکچین بیتکوین و Fork های تصادفی آشنا شوید. یکی از بهترین ویدئو ها که به زبانی ساده توضیح داده و بابت این ویدئو از تینا خانم تشکر می کنم:

 

https://www.youtube.com/watch?v=FhQmdzFA8dA

 

 


   
نقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

اگر دو نفر یا دو‌ دستگاه ماینر در زنجیره ‎بیتکوین همزمان یک بلاک رو استخراج (ماین) کنن چه کسی پاداش را میگیرد؟

به این اتفاق میگویند فورک تصادفی! هر ماینر تعدادی تراکنش را در ممپول خودش داشته که داخل بلاک ماین شده قرار داده که ممکن است تراکنش های داخل بلاک های ماین شده همزمان کاملا یکسان نباشند.

در این مرحله هنوز هر دو بلاک معتبر فرض می شوند تا ببینیم بلاک بعدی که ماین می شود از کدام این دو بلاک به عنوان بلاک پیشین استفاده می کند و زنحیره بلوک ها از کدام مسیر سریعتر جلو میرود. به عبارتی بلاکی معتبر می ماند که بلاک بعدی اش زودتر ماین شود.

تراکنش های بلاکی که از اعتبار ساقط شده به ممپول باز میگردند و در ادامه عملیات استخراج در بلوک های جدید ثبت خواهند شد. البته احتمالا برخی از آنها در بلاک معتبر شناخته شده هم قرار داشته اند و به اصطلاح کانفیرم شده اند که دیگر به ممپول بر نمی گردند.

به خاطر وجود احتمال فورک تصادفی می گویند برای تایید کامل و قطعی تراکنش صبر کنید 3 یا حتی 6 کانفیرم داشته باشد یعنی 3 یا 6 بلاک از ماین شدن بلاک حاوی تراکنش مورد نظر گذشته باشد.

پاداش ماینرها هم همزمان با ماین شدن بلوک پرداخت نمیشود، بلکه در آینده ای نزدیک که فکر کنم 100 بلاک بعد باشد پرداخت می شود. بدین ترتیب ماینری که بلاک معتبر را ماین کرده در بلاک مقرر پاداش خود را دریافت می کند و ماینری که بلاک نامعتبر و باطل شده را ماین کرده پاداشی ندارد.


   
شیوا reacted
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 629
شروع کننده موضوع  

مسابقه ساتوشی ریوارد این هفته در توییتر:

 

https://twitter.com/alone_anarchist/status/1633933881270235138?t=ZMwa3DC45nRMZ_64Q0DyrQ&s=19

با دنبال کردن #ساتوشی_ریوارد در توئیتر در مسابقات بعدی شرکت کنید و جایزه معادل 21.000 ساتوشی برنده شوید.

 


   
شیوا reacted
پاسخنقل‌قول
    سبد خرید