تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

[مهم] آشنایی با Green Wallet

 

حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 624
شروع کننده موضوع  

وقتی که افراد در مورد توسعه بیت کوین فکر می کنند، معمولا تصویر داوطلبانی در گوشه و کنار جهان به ذهنشان می آید که به خاطر منافعی مشترک در حال همکاری هستند. اما برای چندین سال است که بیشتر این توسعه توسط شرکت خصوصی بلاک استریم انجام گرفته است. Blockstream یک شرکت زیرساختی و توسعه ای بلاک چین است که در درجه اول متمرکز بر بیت کوین می باشد. این کمپانی از ۲۰۱۴ تا کنون خودش را تبدیل به غولی در صنعت بیت کوین کرده است. در حال حاضر واضح است که هدف این سازمان این است که تبدیل به بازیگر اصلی در هر دو زیرساخت فنی و مالی بیت کوین شود. این سازمان که توسط دانشگاهیان و توسعه دهندگان بنیان گذاری شده است، در حال حاضر نقش فعالی در توسعه کد بیت کوین دارد.

کیف پول Green Wallet یکی از محصولات شرکت بلاک استریم (BlockStream) می باشد که سادگی و امنیت از خصوصیات مهم آن می باشد. این کیف پول برای پلتفرم های مختلف از جمله Android و iOS و Windows و Mac و Linux طراحی شده است.

این کیف پول از 3 شبکه پشتیبانی می کند:
- شبکه اصلی بیتکوین یا Bitcoin Main Blockchain
- شبکه آزمایشی بیتکوین Bitcoin Testnet Blockchain
- شبکه لیکوئید Blockstream Liquid Network

صحبت در باره شبکه Liquid در این مقال نمی گنجد. شبکه آزمایشی بیتکوین نیز برای افرادی که تازه با بیتکوین آشنا شده اند می تواند مفید باشد که از همه نظر مشابه شبکه اصلی بیتکوین می باشد و فقط ارزش دارایی های داخل آن صفر و برای انجام تست و آزمایش می باشد.

توجه: کیف پول Green Wallet فقط برای Bitcoin طراحی شده است و هیچ رمزارز دیگری را پشتیبانی نمی کند. ممکن است در وبسایت های مختلف کیف پول هایی با همین نام برای رمزارزهای دیگر مانند اتریوم پیدا کنید که همه آنها جعلی می باشند و نصب آنها بسیار خطرناک می باشد و امنیت دارایی های شما را به خطر می اندازد.

جهت دانلود و نصب کیف پول Green Wallet به وب سایت شرکت بلاک استریم مراجعه نمایید و آن را برای پلتفرم مورد نظر خود مستقیما از آنجا دانلود نمایید: https://blockstream.com/green

 

خلاقیت در امنیت
یکی از روش های تامین امنیت بیتکوین برای شما استفاده از کیف پول های چند امضایی می باشد. از آنجا که استفاده از کیف پول های چند امضایی پیچیدگی هایی دارد و نیاز به دانش فنی بیشتری نسبت به عموم سرمایه گذاران بیتکوین دارد بلاک استریم روش خلاقانه جدیدی در این کیف پول پیاده کرده است.

با فعال کردن گزینه 2FA یا احراز هویت دو مرحله ای کیف پول شما به یک کیف پول 2 امضایی تبدیل می شود و 2 کلید خصوصی برای شما تعریف می شود. کلید اول نزد شما و روی پلتفرم شما ( مثلا گوشی شما ) نگهداری می شود و کلید دوم نزد شرکت بلاک استریم ذخیره شده است.

برای احراز هویت دو مرحله ای شما نیاز به دریافت یک کد یکبار مصرف دارید که برای دریافت آن می توانید از گزینه هایی مانند تماس تلفنی و ایمیل و پیامک و یا Google Authenticator استفاده نمایید.

هیچ فرد دیگری بدون دسترسی به کد تایید هویت شما قادر به انتقال بیت کوین های شما نخواهد بود و در هر تراکنش باید از این کد استفاده کنید. حتی اگر هکر ها به 24 کلمه بازیابی کیف پول شما دسترسی پیدا کنند باز هم فقط به کلید اول دسترسی دارند و بدون کد 2FA هیچ کاری با بیتکوین های شما نمی توانند بکنند.

البته حفظ امنیت کد احراز هویت دو مرحله ای به عهده شماست و به عنوان مثال گوشی حامل اپلیکیشن کیف پول بایستی کاملا از سیستم های تعریف شده برای 2FA جدا باشد. دریافت تماس و پیامک و ایمیل احراز هویت یا اپلیکیشن Google Authenticator باید روی گوشی تلفن همراه دیگری تنظیم شده باشد.

 

اتصال به کیف پول های سخت افزاری
کیف پول Green Wallet امکان اتصال به کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور و ... را دارد که می تواند امنیت بیشتری به شما ارائه دهد. البته فعلا این امکان فقط برای پلتفرم android تعبیه شده است.

 

کنترل کارمزد تراکنش
بلاک استریم برای این کیف پول آدرس های SegWit را درنظر گرفته است. این آدرس ها که با عدد 3 آغاز می شوند کارمزد کمتری نسبت به آدرس های Legacy دارند و سرعت انجام تراکنش های آنها نیز بیشتر می باشد. همچنین به شما امکان تعیین کارمزد دلخواه برای هر تراکنش در Green Wallet فراهم شده است.

تراکنش های اورژانسی که به دلیل فی پایین ممکن است در صف انتظار طولانی مدت بمانند را نیز می توانید با استفاده از امکان RBF یا Replace by Fee با افزایش کارمزد تراکنش مجددا به شبکه ارسال نمایید که زودتر تایید شوند.

 

حریم خصوصی
برای استفاده از Green Wallet نیاز به هیچگونه مدارک و اطلاعات شخصی و احراز هویت نمی باشد. به عبارتی KYC انجام نمی شود. برای فعال کردن 2FA نیز بجای استفاده از تماس تلفنی و پیامک می توانید توسط ایمیل یا کد گوگل حریم خصوصی خود را افزایش دهید. همچنین این کیف پول امکان اتصال از طریق شبکه TOR را به همراه دارد که باعث می شود ip اتصال شما به اینترنت نیز هنگام استفاده از آن مخفی بماند.


   
vahid_s7, ahmad and angoshtan reacted
نقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 624
شروع کننده موضوع  

آموزش نصب و راه اندازی Green Wallet را در قالب PDF به زبان فارسی می توانید در فایل پیوست مطالعه نمایید

 


   
vahid_s7, ahmad and angoshtan reacted
پاسخنقل‌قول
Eminent Member
عضو شده: 2 سال قبل
ارسال‌: 23
 

ممنون بابت مطالب خوبتون 

در مورد کیف پول sparrow هم یه مقاله بزارید خوب میشه 

 


   
پاسخنقل‌قول
حامد ریحانی
Illustrious Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 624
شروع کننده موضوع  
Posted by: @mr_k1lou

ممنون بابت مطالب خوبتون 

در مورد کیف پول sparrow هم یه مقاله بزارید خوب میشه 

 

ممنون از لطف و همراهی شما، کیف پول Sparrow هم ظاهرا خیلی خوب و مناسب هست که جدیدا با آن آشنا شدم، حتما بزودی علاوه بر آن والت های دیگری نیز معرفی کامل خواهم کرد. 


   
پاسخنقل‌قول
Active Member
عضو شده: 2 سال قبل
ارسال‌: 8
 

سلام

امروز این کیف پول green رو نصب کردم که شروع به استفاده کنم

فقط یه تغییراتی کرده که در آموزش شما نبود

مثلا در ابتدا می خواهیم والت جدید بیتکوین بسازیم یک مرحله اضافه کرده که والت یک امضایی یا والت دو امضایی بودن را باید انتخاب کنیم

در حالت یک امضایی دیگه امکان استفاده از کد گوگل وجود ندارد و والت دو امضایی همان کیف پول امنی است که با کد گوگل محافظت میشه

خیلی خوب و ساده بود

 

 


   
پاسخنقل‌قول
    سبد خرید