تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

ذخیره دفاتر کل در ب...
 

[حل شده] ذخیره دفاتر کل در بلاکچین تمامی نودها؟

  

0
شروع کننده موضوع

سلام

آیا تمامی دفاتر کل در بلاکچین ها مثل بیت کوین در تمامی Node ها ذخیره میشود؟ چطور این همه اطلاعات در تمامی نودها ذخیره میشود؟

3 پاسخ
1

بله تمام Full Node ها این اطلاعات را ذخیره می کنند که الان کمی بیشتر از 400 گیگ اطلاعات است و اگر بخواهید الان یک نود بیتکوین راه اندازی کنید بایستی این 400 گیگ اطلاعات بلاکچین بیتکوین را بطور کامل از دیگر نودهای در حال اجرا دانلود نمایید ( خود نرم افزار نود اینکار را می کند ) یا از دوست کاملا قابل اطمینانی کپی کنید.

البته برخی افراد Node هرس شده یا pruned راه اندازی می کنند که فقط اطلاعات مثلا 10 روز اخیر را نگهداری کنند و نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی ندارند و 20 گیگ هم برایشان کافی است اما این افراد هم باید آن 400 گیگ را دانلود کنند و در حین دانلود خود نرم افزار اطلاعات قدیمی را حذف می کند. کسانی که نود هرس شده دارند به شبکه بیتکوین کمک نمی کنند که نودهای جدید دیتای بلاکچین را از آنها هم دریافت کنند.

0
شروع کننده موضوع

خب این نود هرس شده مشکلی نداره؟ امکانات کمتری نداره؟

0

میشه گفت نه، میشه گفت بله!

چندین نرم افزار برای اجرای نود بیتکوین هست که برخی از آنها امکانات زیادی دارند مثلا راه اندازی نود لایتنینگ و... ، فکر کنم آن نرم افزار ها هنوز بصورت هرس شده کار نمی کنند. نرم افزار نود بیتکوینی که انتخاب می کنید پاسخ این سوال شما را باید بدهد.

    سبد خرید