تالار گفتگوی تخصصی بلاکچین و رمزارزها

مالیات برای بیت کوین؛ دروغ یا واقعیت

 

New Member
عضو شده: 2 سال قبل
ارسال‌: 1
شروع کننده موضوع  

ارز دیجیتال از همان ابتدا به ما نشان داد که از استانداردهای معمولی پول های رایج بازار  پیروی نخواهد کرد و همین موضوع سبب نگرانی صاحبان قدرت و دولت ها شده است. اما سوالی که مطرح است این است که:

آیا امکان اعمال مالیات روی بیت کوین وجود دارد؟

 

مالیات برای بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال

از آنجایی که تعیین قوانین مالیاتی روی بیت کوین روند کار افرادی که در زمینه خرید بیت کوین یا سرمایه گذاری فعالیت دارند را تحت تاثیر قرار می دهد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیل این که در برخی از کشورهای جبهه گیری های سختی علیه بیت کوین و سایر انواع ارز دیجیتال انجام شده این است که دولت ها نمی توانند به این صورت روی روند گردش مالی در کشور خود کنترل داشته باشند.

اعمال قوانین مالیات بر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین باعث می شود تا روند نظارت روی تراکنش های مالی کاهش یابد. از سوی دیگر تجربه نشان داده که اعمال قوانین مالیاتی باعث می شود تا وضع سایر قوانین مربوط به جلوگیری از کلاهبرداری و … نیز در دستور کار ارگان های مربوطه قرار بگیرد و افراد بتوانند سرمایه گذاری ایمنی داشته باشند.

این که چه قوانینی بر روی بازارهای مالی ارز دیجیتال اعمال شود تا حد زیادی به کشور مورد نظرتان بستگی خواهد داشت که چه رویکردی در رابطه به بیت کوین و سایر انواع ارز دیجیتال در پیش بگیرد. اما نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد که دیر یا زود بالاخره روشی مطمئن برای کنترل تراکنش ها یا حداقل مالیات بر ارزهای دیجیتال اعمال می شود.

 

نتیجه گیری

در حال حاضر شما برای خرید و فروش بیت کوین هیچ مالیاتی به دولت (ایران) نمی دهید.


   
نقل‌قول
New Member
عضو شده: 2 سال قبل
ارسال‌: 1
 

نه همچین چیزی ممکن نیست بخاطر همین از این موضوع ناامید نشید با یک سرمایه درست در زمینه رمز ارزها می تونیم اصول داشتن زندگی موفق و امنیت مالی در آینده برای خودمون ایجاد کنیم البته باید اصولی سرمایه گذاری کرد روش های صحیح هدف گذاری روی این نوع کسب و کار را فرا بگیریم.


   
پاسخنقل‌قول
    سبد خرید